shinook.reismee.nl

Hurry back to the Outback!

G'day!


----- English version below - - - - - - - - -




27 januari vloog ik naar Townsville voor een reunie met Ruth en Mary. Ruth zou haar operatie hebben maandag 30 en Robert en Sid waren thuis. Eenmaal geland moest ik een halfuurtje wachten en daar waren ze! Super leuk en had wel klein brokje in me keel. Joh wat was Mary veranderd!! We haalden de auto op en reden toen naar ons appartement. Wat een luxe ik had een kingsize bed!! En een eigen badkamer etc. Zo wennen na 10 weken slapen in een auto, camperen en hostels. Heerlijk! Ik wist niet wat ik met de ruimte moest. Oftewel overdwars en als een starfish in bed omringd door kussens haha.


De 28ste was ik vroeg wakker want Mary was vroeg en daarmee Ruth ook haha. Moet nog even wennen aan het nieuwe ritme.


De 29ste werd ik uit mezelf om 6.15 wakker. Great... kon niet meer slapen dus ben maar beetje gaan snoozen en al snel waren Ruth en Mary eruit en ben ik om 7 uur uit bed gegaan. We hadden brekkie in het apartment en zijn daarna gaan rijden richting Ingham. Zou de laatste keer zijn dat Ruth het huis kon bezoeken waar ze opgegroeid is want het was verkocht. We reden eerst door de omgeving die super groen was en vol met suikerriet. Deed me onwijs denken aan azie met al dat groen, de sugarcane fields en de bergen op de achtergrond. We reden langs alle places waar ze opgegroeid is. Van haar primary school tot high school etc. Super leuk om te zien. Het huis was ook prachtig. Een wit huis met veranda en balkon met details.


We zijn vervolgens naar het stadje teruggereden en zijn onderweg nog even gestopt bij loo voor wat nibblies en om een mince bun te halen. Soort grote witte bol met gekruid gehakt en groente. Deed me beetje qua smaak denken aan oma's groentesoep. Super lekker dus! Daarna zijn we naar het huis van Ruth haar broer gereden. Hij woont aan het strand met zijn vrouw en 2 kids. Super leuk huis met een zwembad in de tuin. Hier hebben we dus de middag doorgebracht. Iedereen sloot aan dus het was erg gezellig en druk. Caroline en Evan, Conor en Lizz met de kids. Wauw wat was Carrick veranderd! Heli en Tim met de kids en Ruths broer en vrouw met de kids dus. Dolle boel dus. De buren hadden een slip en glide baan gemaakt wat grappig was om naar te kijken.


Daar dus de middag rondgehangen en aan eind van de middag weer naar townsville gereden.


De 30ste moest Ruth naar het ziekenhuis voor haar operatie dus ik had Mary. Best wennen weer voor zo'n ukkie zorgen. Maar alles goed gegaan en de volgende dag konden we mama weer ophalen in het ziekenhuis.


Cloncurry

2 feb vlogen we met ze 3tjes terug naar Cloncurry. Ruth had 2 stoelen zodat ze met haar been omhoog kon en ik had Mary op schoot. Ze was bekaf dus viel in slaap op mijn schoot. Zo cute!


Na uurtje vliegen landen we op Cloncurry. Ik vol en bepakt met mary naar de gate en daar waren Sid en Robert. Omg Sid was door het dolle heen zo schattig! Nooksh! Its nooksh! Hello Nooksh! Echt het smolt me hart. Ruth werd even later het vliegtuig uit gehaald mbv een lift en een rolstoel.


Spullen ingeladen en ik mocht achterin tussen de kids. Wow wat is het groen! Was mijn eerste gedachte haha en wat heb ik alles gemist besefte ik ook. Daar gaan we weer! Laatste maandjes. Laatste loodjes. Cloncurry. The outbacklife continues.


The outbacklife

Ik moest wel weer even wennen toen ik terug was. Het huis was hetzelfde maar toch anders. Rook anders.. Heel gek. Overigens een paar dagen later was alles alweer back to normal. maar vond het even heel gek. Benieuwd hoe dat thuis gaat worden.. De dagen begonnen al snel weer als vanouds en ik ben met no time al weer aangepast haha. Omdat Ruth niet veel kan heb ik een extra takenpakket maar voor nu kan ik dat allemaal goed handelen. Zeker samen met Robert.


De zaterdag mochten we stappen! Superleuk om de girls weer te zien en we hadden ook 2 nieuwe girls. Leuke meiden ook! We zijn dus nog met een paar originals en iig 4 nieuwe meiden. Mooi clubje dus weer! Stappen was weer als vanouds gezellig. Inmiddels word ik een aardige goede (slechte) rumcoke drinker;)

Ook gingen we paardrijden. Natuurlijk had ik de eerste keer een korte broek en sneakers aan. (Omdat het onverwacht was, ben nog niet zo gek haha) resultaat; een wond op me scheenbeen. Great nog een extra litteken whoehoee! In de avond gingen Robert en ik voor een uitgebreider ritje. Dit x met lange broek en boots. Inmiddels proberen Robert en ik zo vaak mogelijk te paardrijden en geeft hij me dus min of meer les. Ik ben inmiddels expert beginner, oftewel I suck haha. Ik hoor in ieder geval continu nog heels down! Blijkbaar doe ik automatisch het tegenovergestelde. Geen idee waarom. Maargoed langzaam aan gaat het beter en probeer ik alle lessen in me op te nemen. Robert doet het zo makkelijk lijken! Maargoed hij zat al op en paard nog voordat hij goed kon lopen dus het zit min of meer in zijn bloed. En ik ben al ouder en wil het nu nog goed gaan leren. Maar ik ben wel gemotiveerd en wil graag dat scheelt. Hopelijk gaat het elke keer dus een stukje beter.


Verder proberen we een beetje fit te blijven door zo vaak mogelijk om 6 uur op te staan en oefeningen te doen en als het zo uitkomt naar de gym in town te gaan.


Ik geniet nog steeds van de ritjes in en uit town met de muziek keihard aan. De zon die vrijwel elke dag schijnt, de +30 graden, de roofvogels die rond vliegen etc. Ben al beetje afscheid aan het nemen af en toe merk ik. Ik probeer iig erg goed van zulke dingen optimaal te genieten en dat lukt goed. Raar idee dat ik over 2 maanden naar huis ga. Heb er wel zin in maar vind ook eng en heb geen idee wat te verwachten. We gaan het het wel zien!


Kusjes vanuit down under xx


----- English version below - - - - - - -


G'day!


January 27th I flew to Townsville for a reunion with Ruth and Mary. Ruth would have her surgery the 30th and Robert and Sid staid home. Once landed, I had to wait half an hour and there they were! Super nice reunion and it made me almost tear up. Wow Mary changed so much! We picked up our car and then drove to our apartment. What a luxury, I had a king size bed !! And a private bathroom etc. It was pure luxury after 10 weeks of sleeping in a car, on campings and hostels. I did not know what to with the space so I bassicly starfished te bed.


The 28th I woke up early because Mary was early and Ruth also haha. Still need to get used to the new routine.


The 29th I woke up at 6.15. Great ... We had brekkie in the apartment and then drove to Ingham. It would be the last time that Ruth could visit the house where she grew up because it was sold. We first drove by the area which was very green and full of sugarcane. Made me think of asia with all that green, the sugarcane fields and mountains in the background. We drove past all the places where Ruth grew up. From the primary school to high school etc. Cool to see! The house itself was beautiful. A white house with a big porch and balcony with details.


after the house visit we drove back to town and on the way we stopped at loo for some nibblies and to get a mince bun. Kind of large white bun with mince and vegetables. Tasted a little like Grandma's vegetable soup. Super tasty! Then we went to the home of Ruth her brother. He lives at the beach with his wife and two kids. Super nice house with a pool in the garden. Here we spent the afternoon. Everyone joined so it was very cozy and crowded. Caroline and Evan, Conor and Lizz with the kids, Heli and Tim with the kids and Ruth's brother and wife with the kids. The neighbors had made a slip and slide which was amusing to watch.


So we spend the afternoon there before we returned to Townsville.


The 30th Ruth had her surgery so I took care of Mary. Everything went well and the next day we could pick up Ruth at the hospital.


Cloncurry

Feb 2, we flew with the 3 of us back to Cloncurry. Ruth had two chairs so she could keep her leg up and I had Mary on my lap. She was tired so fell asleep on my lap. So cute!


After a hour flight we landed in Cloncurry. I went out the plane with Mary and there were Sid and Robert. Omg Sid was so excited! It was too cute! Nooksh! Its Nooksh! Hello Nooksh! It really melted my heart. Ruth got off the plane using a special elevator and a wheelchair.


We stuffed the car and I got in the back between the kids. My first thought was how green it was! and that I missed everything about this place. Here we go again! Last months. Cloncurry. The outback life continues.


The outback life

I had to get used to the normal routine again. The house was the same but different. It smelled different. somehow. Very weird. A few days later though, everything was back to normal. I am seriously wondering how this is going to be back home .. Because Ruth can't walk, I have extra tasks but for now I can handle it well. Certainly with the help of Robert.


The Saturday we went out! Super nice to see the girls again and we also had two new girls. Nice girls too! So we are still with a few originals and 4 new girls. Nice party crew I reckon. going out was as it was before! Nice and easy!. And i must say I'm yurning into a pretty good (bad) rumcoke drinker;) haha


We also went horseriding. Of course, I only wore the first time a pair of shorts and sneakers. (Because it was unexpected, I'm not that stupid haha) result; a nice wound on me shin. Great another scar whoehoee! In the evening Robert and I went for a longer ride. This time with jeans and boots. Meanwhile, Robert and I try to go riding as often as possible and he more or less gives me lessons. I am now an expert beginner, in other words I suck haha. For now I still hear continuously: heels down! Apparently I do automatically the opposite. No idea why. Anyway slowly I'm getting better and I try to improve myself each lesson. Robert makes it seem so easy! Anyway, he was already on a horse before he could walk properly so it is more or less in his blood. And I'm already older and want to learn it better now. But I am motivated to learn. Hopefully it will go a bit better every time.


Furthermore, we try to stay a little fit to get outta bed at 6 in the morning as often I can to go for a run and/or exercises and if it suits to go to the gym in town.


I still enjoy the drives in and out of town with the music jamming in the car. The sun is more or less shining every day and the birds of prey just fly around you. I am slowly already preparing myself a bit saying goodbye to all of this. I try hard to make the most of things and that works well. Strange idea that I go home in about two months. Its scary and I have no idea what to expect so I think we just have to wait and see;)


Kisses from down under xx

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!