shinook.reismee.nl

Cloncurry Highlights

Hee luitjes!




--------- English version below - - - - - - - - -




Dit keer een wat snellere update haha. Ik liep een beetje achter. Oops. Inmiddels zijn jullie na deze blog weer bij.


Het eerste grote nieuws is dat het ticket naar huis geboekt is. Heel dubbel. Aan de ene kant veel zin in en aan de andere kant vecht ik er tegen en wil ik absoluut nog niet terug. Maar ik weet dat het goed is. 16 maanden zitten er bijna op en het wordt dus wel is tijd voor wat reunietjes haha. 25 april land ik dus weer op Nederlandse bodum.


Dat gezegd te hebben hier zijn de highlights van de afgelopen weken!



Creek day and bowlsclub night out

Damien, Robert en Christoffer hadden het fixen van een tank op het schema staan en ik mocht mee om te helpen met de kids. Oftewel oppasdienst voor nooks. Met de kids dus naar de creek gegaan op zoek naar een pool. Het Water was heerlijk qua temperatuur en de kids konden zich mooi uitleven. Ook nog een stukje de creek ingelopen om te kijken of we ergens anders nog een betere pool vonden. Maar uiteindelijk toch weer terug naar de eerste. Beste plek en in de schaduw. Ook al hielp dat niet heel erg want Sid was alsnog verbrand aan het eind... oops..


Dezelfde dag gingen Ruth en Robert eten bij vrienden maar toen ze terugkwamen kon ik de hort op. Whoopwhoop girlsnight! Er was een feestje met DJ bij de bowls club dus daar gingen we heen. Mooi avondje weer met rumcoke. Altijd lekker haha. Lekker gedanst op de blote voetjes want schoenen zijn irritant af en toe. Inmiddels voel ik me aardig local want iedereen herkent je wat erg gezellige avonden oplevert dus. Ik ben blij dat ik niet de enige ben van ons clubje die weggaat in april. Dat maakt het iets makkelijker. Al zou ik hier zo nog een jaar of langer kunnen blijven. Wie weet;)



Scrap bucket

Aaaw ja de good old scrapbucket. Heerlijke shinookactie dit. Normaal voeren Sid en Damien elke dag de varkens met de restjes dinner etc. Nu was Damien er niet en mocht ik met Sid de varkens voeren op de quad. Dat ging de heenweg goed aagezien de emmer vol was. De terugweg echter was een ander verhaal... Nookje dacht namelijk dat de emmer goed in het mandje zat maar een windvlaag later bleek dat toch niet het geval te zijn toen ze hem vol in haar gezicht kreeg. AUW!! En ik zal jullie de scheldwoorden besparen die op de auw volgden haha. Resultaat was dat ik dus de rest van de week met een blauw jukbeen rond liep.


Creek day 2

En toen was het alweer 1 maart en op het einde van die middag gingen we met de kids naar robert en de rest toe die aan het werk waren bij de old house. Ze moesten 2 vierkanten cement storten voor de trot/waterbak voor de koeien die daar moet komen. Dus daar gekeken en daarna een dip gemaakt in de creek 200 m verderop. Heerlijk water temperatuurtje en de kids vonden het prachtig. Ik waardeerde nogmaals enorm het feit dat ik hier part van mag zijn. Ik wil niet meer weg haha. Na een dip werd mary echt moe en hongerig dus retour huis. Sid was echter hyperactief dus die stond in ze blootje op de achterbank te dansen met mij terwijl mary met moeite haar ogen open kon houden. Arm droppie.


Camping trip

Ook planden we een camping trip met de girls! En deze was epic! We gingen zaterdag 4 maart en omdat ik gedurende de dag moest werken sloot ik wat later aan.


Hoppa alles gepakt. Swag in de back of the ute en gaan! Eerst naar town gereden en daar drank en ijs gehaald. Toen moest ik de meiden nog vinden en het duurde even voor ze antwoorden haha. Maar uiteindelijk kreeg ik de route en kon ik me weg vervolgen. Was ongeveer 45 km outta town dus na een halfuurtje arriveerde ik dmv uitstekende route instructies van Cas op plaats van bestemming. Aah tof dit joh! Alles was opgezet zoals Australiers dat doej met partytent, loungestoelen, generator voor stroom en eskys. ik kon gelijk aanschuiven voor een biertje. Aaah dit is de leven..


Gezellig bier gedronken en Sandra had een dickcake gemaakt omdat Cas jarig was dus die werd aangebroken. nomnomnom! Het begon op een moment donker te worden en dat betekende dat we nog hout moesten zien te vinden voor ons kampvuur. Dus we sprongen met ze 4 de truck in en gingen eerst naar het meer. We moesten gewoon even een duik nemen. Omg echt, dat was het ultieme gevoel van vrijheid. Midden in de outback, in het donker met miljarden sterren en de melkweg aan de hemel. Ik moest daarom ook wat vreugdekreetjes slaken en menig keer onderduiken. Love this shit ay!


Na de swim gingen we op hout jacht. Dat bleek nogal wat lastiger te zijn dan het klinkt en het duurde dan ook even voor we een voorraadje hadden verzameld. Onder de krassen maar met een truck vol hout gingen we retour campground. Vuur gemaakt en we hadden burgers als avondeten. Inmiddels was het echter al 22.30 en had niemand meer trek na voldoende alcohol en chocolate cake.


We zijn daarna weer teruggereden naar een andere plek aan het meer want ik wou graag ster foto's hebben. Best lastig maar uiteindelijk denk ik dat ik wel een paar redelijke heb. Het grappige was dat Cas en Sandra gingen skinnydippen wat ik eigenlijk ook zou doen maar ik was te druk bezig met foto's. Ook erg veel lol gehad met het timen van de foto's en rennen naar de truck om te poseren met ze 4.


Na een uitgebreide zwem en fotosessie teruggereden en zijn we weer gaan drinken inclusief drankspelletjes. Kingsen. Denk dat we uiteindelijk rond half 3 in bed kropen. Ik heb denk ik voor ik in slaap viel alleen maar naar de hemel gekeken. De sterren zijn hier gewoon fenominaal. Het is niet uit te leggen.

De volgende dag weer vroeg opgestaan want ik moest weer retour basecamp maar wat een top camptrip!


Schouder

Ik weet me aardig goed in de kreukels te werken de laatste tijd. #ouderdomskwaaltjes. Een uitgebreid assortiment aa nieuwe littekens, zere heupen van het rennen op verkeerde schoenen (oeps) en nu kwam daar me schouder nog bij. Robert en ik besloten een morning workout te doen die begon met 100 x opdrukken. Nu vond mijn schouder dat niet zo fijn en die dacht je zoekt het maar even uit. Resultaat: ik kan me arm niet meer optillen en het doet flink zeer. Serieus nooit geweten hoe lastig het is om een shirt aan en uit te trekken met een arm en een arm die je niet kan liften. Enfin inmiddels zijn we een paar dagen verder en kan ik hem weer bijna voluit liften dus hopelijk kan ik over een paar dagen weer 100 push ups doen. Haha nee geintje;) lesje geleerd.




Nieuwe veulen

Ooh ja baby nieuws! We hebben sinds 2 a 3 dagen een nieuw veulen. Enorm schattig beestje. Nu nog wat grijs/blauw/bruin van kleur. (Ja het is een heel aparte kleur oke haha) met blauwe ogen. Het koste even wat tijd om het veulen met moeder te vangen en een andere merrie maar hee inmiddels staan ze in de yards dichtbij huis zodat we het veulen goed in de gaten kunnen houden. De merrie heeft namelijk al eerder 2 veulens verloren en dat willen we dit keer voorkomen.


Ik blijf het enorm gaaf vinden om te zien hoe Robert met de paarden omgaat het is enorm bijzonder te zien. Hij is helemaal in zijn eigen wereld en alles staat stil lijkt wel. Man wou dat ik hier geboren was net als Sid en Mary op een farm. Lijkt me geweldig. Maar het is al awesome dat ik deze lifestyle zo mag meemaken.


Kangaroo R.I.P.

Omdat Robert week op week af in de mijn werkt moest ik hem naar zijn werk brengen. Zodat we 2 auto's thuis hadden. Dit betekende dat mijn wekkertje leuk om 3 uur s'ochtends ging want om kwart voor 4 vertrokken we. Muziekje aan en gaan dus. Robert reed met een aardig snelheidje want tja wie is er op de weg om deze tijd. Well kangaroos dus. En een ervan besloot dat hij genoeg van het leven had en jumpte dus voor de auto. De klap was hard genoeg om te weten dat het gelijk einde oefening was. Ik staarde opzij naar Robert die geen kick gaf en gewoon doorreed. Ik zo van wow oke. Min of meer een beetje in shock haha. Robert reactie: yeah that fella is dead, I just hope the car is oké.



Ik zo van whatt!? You just killed a kangaroo Robert! Haha niet veel reactie. Zulke dingen zijn hier vrij normaal. Kangaroos zijn hier een plaag en je moet nooit voor ze uitwijken als ze voor je auto springen. Les 1 in auto rijden in Australië. Oké misschien is les 1 links rijden maar de kangaroos komen op 2 haha.


Zo dat was het wel weer denk ik. Maandag de 20ste gaan we naar Lucinda. Een plaatsje aan de kust inde buurt van Townsville. Oftewel we gaan op vakantie! 11 dagen relaxen en vissen aaah nais! Kom maar op bruin kleurtje! In andere woorden wordt vervolgd!


Ciao adios! Xx



----------- English version ---------


Hey folks!


This time, a faster update haha. So after this blog you guys are up to date again;)


The first big news is that I booked my ticket home. Mixed feelings about it. On the one hand looking forward to it and on the other hand, I don't wanna leave! But I know it's good. 16 amazing months are almost over and, therefore, it's time for some reunions haha. So on April 25th I'll be back home.


That said here are the highlights of the past few weeks!



Creek Day and bowlsclub night out

Damien, Robert and Christopher needed to fix a watertank so I tagged along to watch the kids. Babysitting service for nooks. We went to the creek to look for some pools to cool down. Nice afternoon so far!


The same day, Ruth and Robert were having dinner with friends but when they came back I could go out. Whoopwhoop girls night! There was a party with a DJ at the bowls club so that's were we went. Nice night out on the rumcoke haha. I am starting to feel like a local since everyone is starting to recognizes you which is nice because it makes you feel at home. On the other hand it makes it harder to leave this place. I'm glad I'm not the only one of our crew who leaves in April. That makes it a little easier. Though I could easily stay for another year or longer.



Scrap bucket

Aaaw yes the good old scrap bucket. Lovely blond action this one. Normally Sid and Damien feed the pigs every day with the leftovers from dinner etc. Now Damien was not there so I took over the job with Sid on the quad. The way towards the pigpen everything went smooth because the scrapbucket was full. The way back was another story ... I thought that I placed the bucket on the right way at the front of the bike but only a gust later I found out that wasn't the case because the bucket hit me straight in the face. OUCH! And I will spare you the swearing that followed the ouch haha. The result; I walked around the rest of the week with a blue cheekbone.


Creek Day 2

And then it was March 1 and the end of the afternoon we went with the kids to Robert and the rest who were at work at the old house. They had to make two squares cement for a trot / tank for the cows. So we took a look and then made a dip in the creek 200 meters away. The kids loved it. Once again I appreciate the fact that I can be part of all of this. I don't want to leave haha. After the dip mary was so tired and hungry we needed to return home. Sid, however, was so hyperactive that he stood on the back seat naked while dancing around while Mary struggled to keep her eyes open. Poor thing. Camping trip

We also planned a camping trip with the girls! And it was epic! We went Saturday, March 4th and because I had to work during the day I joined in a little later.


So when I finished work it was just a matter of putting my bag and swag in the back of the ute and go! First I drove to town to get some drinks and ice. Then I had to find the girls and it took a while before they answered (no range) haha. But eventually I got the route, and I was in my way. Campspot was about 45 km outta town so after half an hour I arrived thanks to the excellent route instructions from Cas at the location.. Aah this is so cool! Everything was set up as Australians normally do so we had a party tent, lounge chairs, generator for power and eskys. All I had to do was sit down for a beer. Aaah, this is the life ..


Sandra had made a dick cake because it was Cass her bday. After a while it started to get dark and that meant we had to find wood for our campfire. So we jumped in the truck and we first went to the lake. We just had to take a dip. Omg really it was the ultimate feeling of freedom. In the middle of the outback, in the dark with billions of stars and the Milky Way in the sky. I Love this shit ay!


After the swim we went wood hunting. That turned out a bit more difficult than it sounds, and it took a while before we had collected enough wood. Among the scratches but with a truck full of wood we went back to our campground. We made the fire and had burgers for dinner. However, it was already 22:30 and no one was really hungry anymore after enough drinks and chocolate cake.


Later on we drove to another spot at the lake because I wanted to have some star photo's. Quite difficult but in the end I think I have a few descent ones. The funny thing was that Cas and Sandra went skinny dipping which got me some funny foto's too. We also had a lot of fun with the timer of the camera and running to the truck to pose with the four of us.


After a swim and photo session we drove back and played some drinking games. Think we ended up in bed around 2.30. I was just starring at the sky for a while before I fell asleep. The stars here are simply phenomenal. It is impossible to explain.

The next day we got up early because I had to again return to basecamp but this trip was seriously awesome!


Shoulder

I think I am getting old. By now I have an extensive range of new scars, sore hips (probably from running on wrong shoes) from racing on the wrong shoes (oops)) and now I messed up my shoulder. Robert and I decided to do a morning workout beginning with 100 push ups. I think my shoulder was not that happy about that. the result was that I can not lift my arm up and it hurts pretty bad. Seriously who knew how difficult it is to put a shirt on with one arm and one arm that you can not lift. Thank god after a couple of days its feeling better and I am able to lift it up again almost fully. So hopefully I am back at doing 100 push ups in no time. Haha joke;) I learned my lesson.




New foal

Ooh yeah baby news! We have a new foal since 2 or 3 days. Its absolutely adorable with a cool colour and blue eyes. It took us some time to catch the foal with mother and another mare but now they are in the yard close to home so we can keep an eye on them. The mare has lost already two foals before and we want to avoid that this time.


It's so cool to see how Robert handles the horses. He is completely in his own world and everything stands still around him it seems. Man wish I was born here like Sid and Mary on a farm. But it's been awesome that I can experience this lifestyle the way I do now.


Kangaroo R.I.P.

Because Robert works week on week off I had to take him to his work so we had two cars at home. This meant that my alarm clock went of at 3 AM. We left home around a quarter to 4. Robert drove quitte fast because yeah who's on the road this time. Well kangaroos. And one of them decided he had had enough of life and jumped in front of the car. We knew by the sound of it it was an instant dead. I stared at Robert who did not gave a single kick and just drove on. I was like wow okay. More or less a bit in shock haha. Robert response: yeah that fella is dead, I just hope the car is okay.



I was like; whatt !? You just killed a kangaroo Robert! Haha not much reaction. Such things are quite normal here. Kangaroos are a pest here and you should never swerve for them as they jump for your car. Lesson 1 in car driving in Australia. Okay maybe lesson one is to drive on the left but the kangaroos come in second place haha.


So that was it again I think. Monday the 20th we go to Lucinda. A town on the coast near Townsville. In other words, we go on holiday! 11 days relaxing and fishing nais aaah! Come on tan! In other words, to be continued!


Ciao adios! xx

Reacties

Reacties

Moeders

Was ik daar ook maar geboren. ????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!