shinook.reismee.nl

monkey business en Bangkok

Vrijdag gingen we naar boedhas footprint. Oftewel deze hebben we gemist. Schijnt een kuil te zijn en heb wel even in die kuil gekeken maar geen idee dat dat het was haha oeps.. Verder naar een monkey temple. Erg leuk om te zien maar wel eng want ze kunnen dus bijten. Ik wou ze dus absoluut niet op me maar heb wel erg gelachen om de hysterische meiden die met 3 apen op zich rond renden haha.

Vervolgens spullen pakken en op naar bangkok. Na ongeveer 3 uur in de bus waren we er en met een taxi, na wat onderhandelen, kwamen we bij ons hostel en wat bleek we hadden het chillste hostel ooit! Een echte prinsessenkamer met 2 douches met jawel: warm water! omg! En 2 wc's. Verder hadden we allemaal onze eigen bedstee met gordijntjes ervoor waardoor je in de avond dus je eigen privé kamer hebt. Mega chill.

Iedereen was dus door het dolle heen door deze luxe en dat werd uitbundig gevierd op de enige plek in bangkok waar je moet zijn: khoa san road. En wauw wat een ervaring. Een enorme straat met lichten, mensen, schorpioen verkopers, insectenkramen met enorme kakkerlakken, sprinkhanen, meelwormen en zelfs vogelspinnen. Na en aangezien ik zo'n leuke groep heb die me opdrachten mee geeft is inmiddels het eerste insect voltooid: een gefrituurde meelworm. En eigenlijk smaakte het naar een nibbit dus best chill. Verder nog onze eerste bucket gedronken. Waarschijnlijk een van de vele haha. Daarna was het tijd om te dansen in een club. Goeie muziek, goeie sfeer en uiteindelijk dus 3 uur in de nacht thuis. Zielsgelukkig dat ik een privé wc vond en na nog even geskypt te hebben met het thuisfront was het tijd om te slapen.

De volgende dag zijn we naar de grootste markt geweest ter wereld geweest en dat klopte wel. Teveel om te zien en echt gaaf. Echt alles was er te koop en volgens mij hebben we er in de 3 uur dat we er rondgelopen hebben maar een klein deel gezien. Ook omdat het moker heet was en we veelal probeerden in de schaduw te lopen en bij de air conditioning binnen. Vervolgens weer naar khoa san road om daar nog even te kijken en een hapje te eten. Dit ging met ze 5 in één tuktuk wat de eerste 5 minuten nog hilarisch was en aan het eind ik al strompelend met zere voeten en een houten kont de tuktuk weer uit kwam. Nadat we gegeten hadden retour hostel om ons weer klaar te maken voor de nacht. We wouden graag naar de skybar toe maar lazen overal dat er een strikte dresscode was en tja met onze slippertjes, blote buiken topjes en korte broekjes maakten we geen schijn van kans. We hebben het dus maar niet gegokt en zijn gelijk naar khoa san road gegaan. We wouden ook graag een pingpong show zien oftewel een soort sexshow met vrouwen die van alles uit hun jeweetwel schieten haha. Alleen vertrouwden we de verkopers niet echt omdat we naar een ander gebied toe moesten en flink moesten betalen dus het werd na even zoeken een bucket drinken en een club in. We kregen hier gratis entree en een cocktail dus ik dacht samen met phillippine en lisette chill we gaan weer ff naar buiten, fixen weer zo'n kaartje en hebben weer gratis drank. Helaas werkte dat idee niet waardoor we moesten betalen om binnen te komen. Daar hadden we geen zin in dus toen hebben we maar 3 buitenlanders frans bauwer: heb je even voor mij laten zingen. Hilarisch!

Maargoed we hadden een plan nodig en toen we langs de massagesalon liepen dacht iedereen hetzelfde. Dus iedereen een thaise massage en daarna een voetmassage want we hadden nog niet genoeg gehad na dat eerste halfuur. Vervolgens was iedereen zo relaxt dat verder stappen zinloos was dus gingen we met ze 3 op naar huis waarbij we onderweg de rest weer tegen kwamen en met een macflurry zielsgelukkig naar huis liepen.

Zondag moesten we weer terug naar het basecamp want we hadden om 20.00 de bus richting olifantenweek. Dus hoppa douchen, inpakken en 4 uur in de bus zitten. Lekker busdagje vandaag dus maargoed. Waarschijnlijk geen internet met de olifanten dus dat verhaal horen jullie volgende week!

Latersss! Xx

Edith

Haha gaaf shinook!! Leuk om alles te lezen!

Door

Lekker bezig Nook! Veel plezier en succes! Knuffel!

Atie en Adrie Augusteijn

leuk verhaal Nookie en te oordelen naar de foto's met jouw gulle lach ben je blij en hebben jullie plezier.houen zo!,

Gabrielle

Hi lieve Nooks, mooie verhalen. Klinkt als een super vakantie. Wij vandaag weer aan het werk, ook gezellig. Paul heeft gisteren ons nieuwe (tweedehands) bubbelbadje aangesloten, is nu bijna op temperatuur. Verder lees ik net dat David Bowie is overleden, ook schokkend nieuws (voor mijn generatie dan ;-)) Vanavond lekker eten bij de buren omdat Cora jarig is, hebben we gisteren een Indische rijsttafel voor gekookt, dus zin in. Zo, blijf je ook een beetje bij.. Dikke kus van ons X

Sandra

Wat leuk om je berichtjes te lezen. Volgens mij geniet je volop. Goede reis richting de olifanten en ik wacht weer heerlijk je volgende bericht af. Heel veel plezier. XXX

Trees

Hoi lieve Shinook,
Wat heerlijk om zo gezellig mee te leven met jouw avonturen! Ik verheug me al bij voorbaat op je volgende verhalen. Wat een feest maak je er samen met je reisgenoten van. Geniet lekker door en houd ons op de hoogte dan genieten wij n beetje mee.
Liefs
Trees

Je allerliefste tante Suz

Zo te lezen verveel je je nog niet. Veel plezier en blijf vooral genieten. Groetjes xx

Je allerliefste tante Suz

Zo, zo Cambodja en nu gaat het echte avontuur beginnen toch.....alleen verder. Goede reis, heel veel plezier en pas goed op jezelf! Xx en big hug