shinook.reismee.nl

Dutchies on roadtrip part 2

Hey!!!

-------English version below - - - - - - - -

Nieuwe week, nieuwe update. Inmiddels zijn we voor de 2de keer in Melbourne en vliegen we straks richting Townsville voor de laatste 3 maandjes outback (als het goed is tenminste haha #ikwilnietmeernaarhuis) me visa loopt af 13 mei dus tja ik moet wel een beetje maar huis nu he. Wordt miss ook wel keer weer tijd of niet?;) enfin wat hebben jullie weer gemist de laatste tijd? Dat lees je hieronder! Succes:)

Melbourne

Na wat langer dan 5 uur gereden te hebben kwamen we aan in Melbourne. Shay zou ons niet joinen in het hostel want hij zou bij vrienden slapen. Wij hadden het All nations backpackers geboekt. Hostel midden in het centrum. Vrij idiaal dus.

Shay dropte ons daar dus af. Omdat het al einde aan de middag was zijn we nog even naar de stad gelopen en hebben wat winkeltjes bekeken.

In de avond wouden we stappen maar omdat het al laat was toen we eenmaal op pad gingen en iedereen aardig in de olie was en we geen 25 dollar entree wouden betalen werd het al snel een retour huis verhaal. Iedereen was toch al redelijk gaar van een drukke week dus binnen no time was iedereen ook passed out bij terugkomst.

Volgende ochtend sliepen we uit en iedereen had een off dagje en echt nergens zin in. We hebben dus min of meer de hele dag in bed doorgebracht haha. Tegen de middag kregen we honger dus toen hebben we subway gegeten.

In de avond gingen we voor een herkansing qua stappen want nu hadden we van tevoren uitgezocht waar we heen zouden gaan. Het werd de Carlton club.

Na een aantal uur was er 1.5 fles vodka doorheen en gingen we op weg. Bij de club aangekomen voegde Shay zich bij ons en liepen we naar de club. Echter er was een gastlist. Wat er dus nooit is.. Maargoed we kwamen dus niet binnen.

Gelukkig hadden we vrij kaartjes van een andere club gekregen en die was om de hoek dus zijn we daarheen gelopen. Het was Bunny night dus we kregen allemaal bunny oortjes. Tijd voor mij en Tiff dus om de dansvloer onveilig te maken.

Uiteindelijk dus machtig mooi avondje gehad en de terugweg was nog het geniaalste van alles. Tiff was namelijk dierengeluiden aan het nadoen met mij en op een moment kwam de walvis. Die was zo geniaal dat er een snapchat van gemaakt moest worden hahaha. Ik kan hem nog steeds bekijken nu en er stuk om gaan. Eindelijk mijn idioot in crime gevonden haha. Uiteindelijk kwamen we rond half 5 thuis.

Shay besloot dat hij niet meer verder met ons wilde reizen. Er bleek toch geen goede klik te zijn. Omdat we nu geen vervoer meer hadden besloten we zelf een auto te huren en de volgende dag te vertrekken. We boekten dus nog een nachtje bij en zijn de dag zelf de 'kunstroute' gaan lopen. Oftewel langs alle bekende graffiti straten. Erg vet! De volgende dag reden we naar Adelaide.

Adelaide

In Adelaide besloten we al snel dat de stad niet echt de moeite waard zou zijn om te bekijken en dus gingen we leuke dingen doen. Als eerste gingen we naar een dierenpark. Hier konden we met koalas knuffelen. Echter was het te warm voor de beestjes om te knuffelen maar er waren nog kangaroos en emu's etc die wel geknuffeld konden worden.

Na het park reden we door naar Latitude. Een inside trampoline en klimpark. Geniaal. We konden dus een uur lang springen, klimmen en onszelf als kleine kids gedragen. Wat ons erg goed afging uiteraard. Na het uurtje was iedereen bekaf en oververhit.

Snel nog naar Coles gegaan en drinken gehaald. Man dan is koude melk echt de beste uitvinding ooit. We hadden onderweg een Dutch shop gezien dus daar wouden we langs. Toen we parkeerden sloten de dames net af. Neee!!! Maar ze waren zo lief om de winkel speciaal voor ons nog even te openen. Omg ik was even in de hemel haha. Er werd currysaus gekocht, marsepein aardappeltjes, mergpjjpen en het belangrijkste van alles; hagelslag van de appie! Omg nog nooit zo blij geweest met hagelslag haha. Iedereen was dus helemaal happy. Helaas konden we geen kroketten en frikandellen meer eten maargoed ik had wel hagelslag.

We zijn hierna doorgereden naar Glenalg beach. Hier hebben we wat rondgelopen, avond gegeten en toen zijn we naar onze camping voor de nacht gereden. Next stop: Grampians.

Grampians + extra tussenstops

Volgende ochtend stonden we om half 9 op en zijn we voornamelijk gaan rijden. We zijn op een moment bij beachport gestopt. Hier hebben we een kleine tourist drive langs de kust gedaan die mooi was. Ook kijkje genomen bij het zoutste water van aus. 7x zo zout als normaal water. Omdat we het allemaal te koud vonden voor een duik hebben we dat dus niet gedaan haha.

Ook de lange steiger van +700 meter gelopen. Ondanks dat het zonnetje scheen waaide het flink en waren we blij dat we op een moment weer warm in de auto zaten.

Ook de nacht was geen pretje met de kou... Min of meer hebben we allemaal de halve nacht wakker gelegen omdat het echt stervenskoud was. Ik heb denk bijna alle uren van de klok gezien en alle posities in bed geprobeerd om weer warm te worden maar het mocht niet baten. Ik had dan ook aardig stijve spieren van het verkrampte liggen, gevoelige heupen, liezen en rug. Ik had op een moment zelfs dromen over dat mensen me dekens gaven. Valt extra tegen als je dan wakker wordt zonder extra deken. Maar we hebben het overleefd.

In Nelson maakten we ook een tussenstop. Hier zijn we naar het blue lake gereden, een viewpoint en een sinkhole waar een bloementuin van gemaakt is geweest. We besloten ook naar de Naracoorte caves te gaan. Lag wat uit de route maar wel world herritage area. Erg gave caves met veel stalagtieten en fossielen. Hierna reden we door naar de Grampians. We hadden een gratis camping midden in het national park.

In de Grampians zelf besloten we een route te rijden die ons een waterfall liet zien en 2 viewpointen. Helaas was het weer wat matig waardoor we bij een viewpoint alleen maar wolken zagen. De andere was gelukkig wel helder. Ook een loop van 2 uur gedaan naar een top die ons een tof 360 graden uitzicht gaf en waarvan de route zelf ook vet was door het lopen over grote rotsblokken en door een canyon. We zijn vervolgens weer doorgereden naar de kust zodat we de volgende dag aan de great ocean road konden beginnen. We overnachten illegaal op een low budget camping want tja we blijven skere backpackers en er was niemand aanwezig. Dan moet je je kans gewoon pakken en gratis overnachten. Sorry pap en mam haha

GOR (great ocean road)

Op naar de great ocean road! En die was werkelijk schitterend. We hebben tientallen stops gehad onderweg. De een nog mooier dan de ander. Hoge kliffen, de london bridge, de 12 apostles, thundercave, talloze viewpoints met wilde zee beneden, Erskine waterfalls, de bekende start makering etc etc. Stuk voor stuk geweldig! Weer iets wat van de bucketlist af kan. We besloten spontaan de nachtte overnachten bij Tiffs familie. Ze woonden op een uur van Melbourne af. Sort off in the middle of nowwhere again en hadden een prachtig huis met een grote tuin en alles erop en eraan. Onwijs leuk om ze weer te zien en een bed was een heerlijke luxe na 1 week camperen. Volgende ochtend kregen we zelfs ontbijt met bacon en eggs en koffie wat een tweede enorme luxe was!

We deden rustig aan de volgende dag en zijn uiteindelijk rond 12 vertrokmen richting Melbourne.

Melbourne part 2

In Melbourne zijn we naar het Australisn Open gegaan. Oftewel HET tennis event. Onwijs leuk om te zien. Het weer was alleen bloedgeslagen heet wat het iets minder maakte maar we hebben alsnog genoten van de tenniswedstrijden die we zagen. Ook hebben we 2 dagen een hop on hop off bustour gedaan waarbij we een ritje in het reuzenrad gemaakt hebben (wat ons mooi uitzicht gaf over de stad), een war memorial bekeken en de stad zelf. De 24ste gingen Sven en Tiff terug naar Tiffs familie. Ik kon niet mee want ik zou de 27ste vliegen dus we namen afscheid. Snik snik. Thanks for de 2 weken guys! Best partners in crime!

De overige dagen was ik dus alleen dus heb ik wat geshopt, de Victoria bieb bekeken, een kerk bezocht, dagje op het strand gelegen en Australia day gevierd! Mooie afsluiting dus van een maand roadtrip. Nu gaan we dus weer op weg naar de outback! Laatste loodjes. Laatste maandje!? Who knows;)

Kusjes

----- English version below - - - - - - - - - - -

Hey !!!

New week, new update. We are now for the 2nd time in Melbourne and we soon fly towards Townsville for the last three months in the outback (well at least that's the plan #Idontwannagohomeanymore haha) my visas expires May 13, so yeah, I kinda have to leave. So what did you guys missed out on the last week(s)? You read it all below! Goodluck!

Melbourne

After having driven for more than 5 hours we arrived in Melbourne. Shay didn't join us in the hostel because he had friends in town. We had booked the All nations backpackers. A Hostel in the center. Which was ideal.

Shay dropped us off there. Because it was already late arvo (afternoon) we ended up walking around town and did some window shopping

In the evening we wanted to go out but because it was already late by the time we were ready and we didn't wanted to pay 25 dollars entry it became a short noght haha. Everyone was already pretty tired from a busy week so within no time everyone was passed out.

Next morning we slept in and everyone had an off day and really not felt like doing anything. We spend more or less the whole day in bed haha. By noon we were so hungry we went out for subway.

In the evening we wanted to give the night life a second change so we already figured out were we wanted to go. The Carlton Club.

After several hours and 1.5 bottle of vodka later we were heading towards the club. Shay joined us and we walked towards the club. However, there was a guest list. Which was not true as I learned later... Anyway we didn't come inside.

Luckily we got free tickets for another club and it turned out it was just a short walk around the corner. It was Bunny night so we all got bunny ears. Time for me and tiff to hit the dance floor.

After all we had a fun evening and the way back to the hostel was brilliant. Tiff and me were trying to imitate Tanimall sounds. On one moment Tiff decide to do a whale impression. We both bursted out in uncontrollable laughter. Finally my idiot in crime haha. We got home around half past four.

Shay decided the next day he didn't wanted to travel further with us. It turned out we didn't had a good connection after all. Because we had no transportation anymore we decided to rent our own car and leave the next day. So we booked another night and spend the day walking around the city to see the famous graffiti streets. The next day we drove to Adelaide.

Adelaide

In Adelaide we quickly decided that the city was not really worth to see, so we were going to do fun things. First we went to a zoo. Here we could cuddle koalas. However, it was too warm for the animals to cuddle but there were kangaroos and emus so we had our cuddles.

After the park we drove to Latitude. An inside trampoline and climbing park. Genius. We could jump an hour, climbing and behave ourselves as little kids. What we obviously did. After an hour, everyone was tired and overheated.

We quickly went to Coles and brought drinks. Cold milk really is the best invention ever when you're overheated. On the way we had seen a Dutch shop so we decided to go there after. When we arrived the shop was just about to close. Nooo !!! But they were so sweet to open the shop especially for us again. Omg I was in heaven haha. So. Much. Sutch. Stuff! They even had stuff from our local supermarket. We bought curry sauce, marzipan potatoes, mergpijpen and most important of all; chocolate sprinkles! Omg never been so happy with sprinkles haha. Unfortunately we could not get croquettes and frikandellen but I did have my chocolate sprinkles after all;)

After the Dutch succes we drove to Glenalg beach. Here we walked around, had dinner and slept at a campsite. Next stop: Grampians.

Grampians + extra stops

The next morning we got up at half 8 and we drove more or less the whole day. We stopped at beach port. Here we did a little sightseeing drive along the coast which was nice. We then walked the long jetty of +700 meters. Before we moved on.

The night was no fun with the cold ... I was more or less awake for the whole night because it was absolutely freezing. I think I've almost seen every hour on the clock, tried all possible positions in bed to get/stay warm, but no change. so I woke up the next morning with cramped muscles and painfull hips, knees and back. At one point I was even dreaming about people who gave me blankets. You can imagine how shit it was to wake up without extra blankets. But hey, we survived after all.

We made a stop in Nelson. We went to the blue lake, a view point and a sinkhole where a flower garden has been created. We also decided to go to the Naracoorte Caves. It was a bit out of the way but it was world herritage area. Very cool caves with many stalactites and fossils. After that we drove to the Grampians. We had a free campsite in the national park for the night.

In the Grampians itself we decided to drive a route which showed us a waterfall and two viewpoints. Unfortunately the weather was moderate so we only saw clouds at one viewpoint. The other we could actually see the view. Also we walked a summit track of two hours which gave us a great 360 degree view. The route itself was cool since we had to walk over large boulders and through a canyon. We then drove back to the coast so we could start with the great icean road the next day. We stayed illegally on a low budget camping because yeah we are poor backpackers and no one was at the desk. Then you just have to grab your chance and stay for free. Sorry Mom and Dad haha

GOR (Great Ocean Road)

The great ocean road! Which was really great. We had dozens of stops on the way. Each more beautiful than the other. High cliffs, the London Bridge, the 12 apostles, thunder cave, numerous viewpoints with wild sea, Erskine waterfalls, the start sign of the gor etc etc. All of them insanely beautiful. So thatcwas another thing I could take off the bucket list. We spontaneously decided to stay the night at Tiffany's family. They lived one hour from Melbourne. Sort of in the middle of nowwhere again and they had a beautiful house with a large garden. So nice to see them again and the bed was a wonderful luxury after 1 week of camping. Next morning we even got breakfast with bacon and eggs and coffee which was another huge luxury! We had a relaxing morning and left around 12 to go towards Melbourne.

Melbourne part 2

In Melbourne we went to the Australisn Open. THE tennis event. Nice to see. The weather was only so humid and hot which made it a little less but we still enjoyed the tennis matches that we saw. We also did a hop on hop off bus tour of two days where we took a ride in the Melbourne star (which gave us a panoramic view of the city), viewed a war memorial and the city itself. The 24th Sven and Tiff went back to Tiffs family. I could not join because I had my flight the 27th. So we parted. Sob sob. Thanks for the awesome weeks, guys! Best partners in crime!The other days I spend by myself so I did some shopping, viewed the Victoria library, the Saint Pauls church, spend a day on the beach and celebrated Australia Day! And that was the end of my one month roadtrip. Now we go back towards the outback! The final months!? Who knows;)