shinook.reismee.nl

Elephant week

Deze week hadden we olifantenweek. Dat betekende 10 uur in de bus op naar Umphang. En dat was me de reis wel: 3 bussen waarvan de derde bus in de vrieskou was en iedereen letterlijk bevroren was na 4 uur in een open truck in zomerkleding met een slaapzak om je nog een beetje warm te houden.. iedereen was dus knap moe en chagrijnig bij aankomst omdat veel slaap er ook niet bij zat. Maar nadat iedereen geïnstalleerd was en wat geslapen had gingen we op bezoek bij de olifanten. Super gaaf! Hier gingen we de komende 3 dagen dus mee werken. Na ons bezoek retour huis en verder relaxen.

De volgende dag begonnen we met bananenpalmen hakken voor de olifanten en ze hiermee voeren. Daarna mochten we een rondje maken. Echt wauw wat gaaf. Ook de tweede en derde dag mochten we een rondje maar nu gingen we ook met ze zwemmen. De derde dag mocht ik zelfs alleen op een olifant en ik voelde me dan ook om top of the world. Zulke mooie en sterke dieren, echt een ervaring om nooit te vergeten.

In de middag hadden we telkens een ander programma. Zo zijn we gaan raften op een rivier in een super mooie omgeving, naar een hot water pool geweest voor de ontspanning en naar een hele mooie waterval. Ook hebben we een dag gekampeerd midden in de bush bush op een berg, wat na een hike van 40 min een mooie zonsondergang en opgang opleverde maar een minder fijne nacht met alleen een dun slaapzakje.. Oftewel een zere rug, zere heupen, weinig nachtrust en wat kou lijden.. Maar ach kleinigheidje.

Morgen gaan we richting Bangkok waar we een nacht in een hotel vervolgens richting Koa Toa reizen. Oftewel dat worden weer 2 dagen weinig slaap met in totaal een reistijd van ongeveer 10 + 14 uur.. haleloeja haha

Ik hou jullie weer op de hoogte!

Liefs xx

Unicorn