shinook.reismee.nl

Cambodja: Siem reap, Battambang & Phnom Penh

De eerste week solo zit erop. Cambodja: het land van uitgestrekte velden, random stuff op scooters, prachtige tempels etc.

Ik begin 3 dagen in Siem Reap voor de tempels van Angkor Wat. Werkelijk gaaf om te zien en na 2 dagen was ik nog niet Angkor Zat, mede doordat de ene tempel nog mooier is dan de ander en ze veel van elkaar verschillen. Verder had ik het prima naar me zin in het hostel wat erg chill was en ontmoette ik 2 gezellige belgische dames met wie ik op sleeptouw mocht. Tot nu toe vind ik Siem reap de fijnste stad. Het is groter dan Battambang en kleiner dan Phnom Penh. Maar we moesten door, dus na 3 dagen ging de trip verder naar Battambang.

In Battambang heb ik een bamboo track gedaan. Oftewel op een soort vlot van bamboo met een motor zoevend over rails. Tot er een tegenligger kwam want dan werd de trein uit elkaar gehaald, langs het spoor gelegd en naderhand weer in elkaar gezet. Vervolgens zijn we naar the killing caves geweest. Wat eigenlijk een tempel en een grot was. De laatste stop waren de batcaves. We zaten op een berg naar een prachtige zonsondergang te kijken en zodra die onder was vlogen er duizenden vleermuizen uit. Zo vet om te zien! Zwermen vlogen door het hele luchtruim. Echt cool! Ik ben maar kort gebleven in Battambang omdat ik alleen dit wou doen dus de volgende stop was Phnom Penh. Hier had ik 3 nachten maar had ik ook in 2 gekund achteraf.

Maargoed Phnom Penh. Lichte cultuurshock had ik. De stad is groot, erg vies, als in mensen gooien hun troep overal neer, het verkeer is een grote chaos met veel smok in de lucht en ik me nog steeds afvraag hoe het kan dat ik geen enkel ongeluk heb gezien met al die scooters, auto's en tuk tuks die elkaar kriskras passeren. Toch heeft de stad ook zijn charme. The killing fields en het museum waren zeer indrukwekkend en triest om te zien. De verhalen waren verschrikkelijk. Baby's die worden vermoord voor het gezicht van hun moeder, martelingen en nog meer narigheid kwam voorbij. Desondanks mooi dat er zo bij stil wordt gestaan en wordt geprobeerd deze tragedie een plek te geven. Verder heb ik de dagen veel alleen doorgebracht. Wat saai was maar ook wel weer goed. Morgen ga ik naar Sihanoukville. Ik zit in een heel gaaf hostel aan zee midden in een national park zonder wifi. Ben benieuwd hoe dat me gaat bevallen. Dat horen jullie als ik weer wifi heb haha.

Liefs vanuit Cambodja xx

Reacties

Reacties

Ancella

Hey Shinook, fijn te lezen dat je zo aan het genieten bent. Wat heb jij al een hoop gezien en beleeft. Ik kijk al uit naar je volgende reisverslag. Veel plezier daar.

miranda

Hoi Shinook,
Wat heb je al een hoop beleeft in zo'n korte tijd! Echt supergaaf om met je mee op "reis" te mogen op deze manier!
Ik kijk al weer uit naar je volgende verhaal!
Liefs, Miranda Limburg

Trees

Hoi Shinook,

Wat een belevenissen en hoe leuk beschreven:)
Fijn dat ik zo een beetje met je mee reis.
Op naar je volgende bestemming met wifi.
liefs
Trees

Esther

Hee lieve Shinook! Wat een mooie belevenissen allemaal! Vind het erg leuk te lezen waar je bent en wat je meemaakt.

Geniet!

x Esther

Ylona

Wat schrijf je leuk! Ik vind het leuk om zo over je te lezen! Liefs x Ylona

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!