shinook.reismee.nl

Laos!

Dag allemaal!

Het is alweer even geleden dus ik dacht tijd voor een update. Inmiddels ben ik alweer ruim 2 weken in Laos. Een groot verschil met Cambodja met veel heuvels, veel groen, rustiger en ook wat armer ten opzichte van bijv. Thailand.

We zijn begonnen in Pakse en vanuit daar doorgereisd naar the 4000 islands. Hier ben ik 2 dagen geweest en ontmoette ik een paar Nederlanders waar ik de dagen mee doorgebracht heb en wat erg gezellig was! We hebben gefietst, een sunset cruise gemaakt, kingsen en never have I ever rond een kampvuur gespeeld en watervallen bekeken. Erg relaxte dagen en ik had wel wat langer kunnen blijven maar Phil wachte me op in Vang Vieng en dat betekende een reis van ongeveer 28 uur met eerst een boot, toen een bus naar pakse, vervolgens een slaapbus naar Vientienne en daarna weer een bus naar Vang Vieng. Oftewel redelijk brak kwam ik aan na een nacht van amper slaap..

Maar de reünie maakte het goed! Erg relaxte dagen gehad met Phillie met veel pizza, chocola en slappe Nederlandse sarcastische humor die alleen Nederlanders lijken te begrijpen. We hebben dus lekker gerelaxed aan de rivier, gekajakt, een beetje gefeest en natuurlijk getubed! Dat was wel het hoogtepuntje van Vang Vieng haha. Lekker met teveel alcohol op in zo'n band over het water dobberen naar de volgende bar. Spelletjes als bier pong en stoelendans en waterballonnen overgooien werden ook gewaardeerd. Kortom een gaaf dagje. Na Vang Vieng reisden we samen door naar de hoofdstad: Vientienne.

In Vientianne hebben we het Budhapark bezocht en leuk rondgelopen in de stad en over de night market. Verder gezellig gegeten en gerelaxed. Alles sluit hier al om 12 uur maar bij het hostel was het meestal nog erg gezellig! Phill vertrok wat eerder richting het Zuiden maar ik moest wachten op me visa voor Vietnam. Hierna ben ik door gereisd naar Luang Prabang.

Luang Prabang was een enorm chill plaatsje met leuke restaurantjes met gezellige lichtjes. Ik kon het hostel wat ik had gemarkeerd op mijn kaart niet vinden maar ontmoette op straat een Spaans meisje en we besloten een kamer te delen want we waren beide moe van het reizen. De volgende dag wouden we de watervallen bekijken en vroegen aan wat mensen of we mee konden delen in de tuktuk. Dat kon en wat bleek: Nederlanders! Super gezellig dus en we hebben lekker gechilld bij de watervallen die onwijs mooi waren en het water ijskoud en in de avond met zijn allen gegeten. De rest van de dagen ook lekker met hun gechilled, gegeten en wezen stappen in Utopia. Dit was de enige bar en was een chille plek met volleybal dus dat hebben we ook uitgeprobeerd. Helaas sluit ook hier alles om 12 uur hier maar... de bowlingbaan is nog open! Oftewel met een volle tuktuk richting de bowlinbaan om met een zaal vol dronken mensen proberen de kegeltjes te raken. Wat dus erg hilarisch was omdat sommige mensen nog minder dan niks konden haha.

Vanuit Luang Prabang ben ik met de slowboat naar houay xai vertrokken. Helemaal in het Noorden tegen Thailand aan. De trip duurde 2 dagen met een overnachting er tussen maar was prachtig. Het lijkt af en toe wel alsof je in een film zit van Jurassic Park. Zeker qua de natuur.

In houay xai ben ik om de gibbon experience te doen en daarna ga ik richting Vietnam. Helaas voor mij ben ik de dagen een beetje kwijt want ik dacht dat ik de 5de aan zou komen maar dat was de 4de.. Nu is het zo dat hier echt nog minder dan niks te doen is en ik vermaak me nu al 2 dagen met vrij weinig tot niks doen. Blij dat ik morgen weer actief mag gaan doen!

Maargoed genoeg tijd dus om een blog te schrijven dus bij deze zijn jullie weer up to date! Ik spreek jullie snel weer! Vanaf morgen ben ik in ieder geval even 3 dagen onbereikbaar omdat ik op 50 meter en hoger eet en slaap. Dat gaat vet worden!

Veel liefs vanuit Laos xx

Reacties

Reacties

sheila

Wouw Shinook, wat een te gekke ervaringen allemaal! Ben zo jaloers op je! enne, je gaat toch niet zeggen dat jij beter was in bowlen dan zij he? (gezien onze laatste ervaring in Heiloo :p)
Anyway, lekker genieten jij! Kijk alweer uit naar je volgende blog, zo geniet ik ook een beetje mee.

Liefs sheila

P.s. ik ben trouwens op Valentijnsdag bevallen van een gezond meisje, ze heet Ivy. Ze kwam 3 weekjes te vroeg, maar doet et hardstikke goed.

Je allerliefste tante Suz

Oh wat heerlijk voor je, drie dagen geen telefoon terreur.
Volgens mij ben je dan gelijk afgekickt.
50 meter hoog....veel plezier in je vogelnestje????
have fun, bye bye en vanavond ga ik met o.a. je moeder op stap.????
PS er is een wonder gebeurd....je kleine zus heeft telefoon????

Gerda

Wat een avonturen allemaal! Leuk dat je regelmatig wat Nederlanders tegenkomt. Lekker kwekken in je "moerstaal" ook wel gezellig! Ik sta er versteld van wat jij allemaal onderneemt je zal gesloopt zijn af en toe. Pas goed op jezelf en geniet er van! X

Moeders

Klinkt weer goed en jezelf vervelen schijnt zo slecht nog niet te zijn, dan heb je ook tijd om na te denken over dingen. Vanmiddag ga ik naar Heerhugowaard want daar is iemand die een presentatie geeft over Nieuw Zeeland en ik moet me natuurlijk goed voorbereiden ;-).
Veel plezier tijdens de Gibbon Experience. Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen als Tarzan. Xxx

Ylona

Leuk om weer wat van je te lezen. Je schrijft leuk. Ik zou haast denken: kom Yloon, ga ook op reis, haha!

Wat een ervaringen en ik vind het zo goed dat je dit doet!!!

Plezier morgen, liefs xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!