shinook.reismee.nl

Vietnam :)

Het laatste wat ik in Laos ging doen was the Gibbon Experience. Na 2 saaie dagen in Houay Xai gingen we op weg. Na een rit van een aantal uur kwamen we aan in 'The Village' a.k.a. verzameling hutjes. We begonnen gelijk met hiken. Het ziplinen was enorm gaaf. Hoog zwevend over de jungle heen, pittige hikes die flink wat meters omhoog lopen en het slapen in een boomhut op 50 meter hoog was wauw. Verder hadden we een gezellige groep. In de avond was het in het begin even zoeken zonder wifi (heel slecht dit) maar al snel werden er spelletjes bedacht. Ook de avondinspectie (zie spinnen en ander gedierte bekijken) werd grondig elke avond gedaan en vastgelegd. Af en toe werd je dan nog is wakker in de nacht door de ratten die door je hut renden maar ook daar raakte je snel aan gewend. En het uitzicht was fenomenaal! Tofste vond ik het nachtelijk ziplinen waarbij je dus letterlijk een sprong in het diepe maakte. Ook hebben we de echte gibbons mogen experiencen. Wat erg bijzonder was omdat de kans 50% was of we ze zouden zien. Kortom dit was het geld en de 2 dagen verveling waard. Na de Gibbon ben ik nog een nachtje in Houay Xai wezen slapen om de volgende dag naar Vientianne af te reizen. Vandaar heb ik het vliegtuig naar Hanoi gepakt.

Hanoi

Hanoi kan je het best beschrijven als complete chaos. Nog nooit zoveel scooters in een stad gezien. Amsterdam is hier niks bij. Je raakt ook gelijk verdwaald door alle kleine drukke straatjes die kris kras door elkaar lopen. Ik was na een paar dagen ook echt overwelmd. Tussen Hanoi door nog 2 dagen in Ninh Binh geweest. Heerlijk even bijkomen na de drukte. Mooie boottocht gemaakt door gebied met kastbergen, tempel bezocht en Mua caves bezocht met een enorm mooi vieuwpoint na 500 trappen.. de caves vonden me ook erg lief want ze gaven me als souvenir een bult op mijn hoofd. Ach eigen schuld dikke bult moet je maar niet alleen naar je voeten kijken haha. Na Ninh Binh weer retour Hanoi en inmiddels zijn we in Ha Long Bay. Tenminste... Onze boot is inmiddels al ongeveer een uur gestrand op een zandbank. Levert me een erg mooi snapchat story op en voor nu heb ik nog genoeg voedsel vooraden en het is gezellig. Lets see how this is going to end haha.

Na gered te zijn door de tweede boot (de eerste wou niet helpen..) gingen we verder. We hebben gekajakt en hadden die nacht een privé eiland om op te slapen. Ik werd overgehaald om nog een nachtje te blijven al was dat niet erg moeilijk haha. Volgende dag een local vismarkt bezocht waar ik mooie beeldjes schoot en even in shock was van de varkenskop die voor mijn ogen in stukjes gehakt werdt... Maargoed daarna een trekking gemaakt naar een vieuwpoint en we sliepen die nacht op een boot. Met zijn allen nog van de boot afgesprongen en in de avond was het erg gezellig met kaartspelletjes. De volgende dag retour Hanoi. Ik besloot nog een dagje met de groep door te brengen en heb de volgende dag de nachtbus naar Hoi An gepakt.

In Hoi An aangekomen had ik een reünie met Phillie! Whoopwhoop! En wat is Hoi An een chille stad. Overal lampionnen en leuke straatjes. Ik heb 2 jurken laten maken en een leren tas en alles werd precies zo gemaakt als ik wou en het resultaat is top. Verder hadden we ook een reünie met Ton en Madeline van de gibbon experience en Jitske, Marlijn, Victor en Nadi van de Ha Long Bay crew. Dus dat waren 2 erg gezellige, erg dronken avondjes. Een daarvan uitte in een gekkojacht dus dat zegt genoeg over mijn gemoedstoestand haha. Verder besloten nog een nachtje of miss 2 langer hier te blijven omdat het wel erg gezellig is met de groep en daarna ga ik door naar Mui Ne en mijn laatste stop Ho Chi Minh City. En dan is Vietnam alweer over en vliegen we richting de Filipijnen om 2 weekjes met papa door te brengen. Ik verheug me nu al op de dropjes haha. Dus dat was het voor nu wel weer!

Tot snel weer en liefs vanuit Vietnam! Xx

Reacties

Reacties

Eddie

Varkenskoppie. Alsof t niks is. Gaaf coole vriendin van me.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!