shinook.reismee.nl

Filipijnen met papa

Inmiddels zitten de 2,5 week Filipijnen er al weer op. ik moet zeggen het land staat tot nu toe op nummer 1. Hoe kan het ook anders met al het groene landschap, overal palmbomen, witte stranden, heldere zee en de hele dag door zon! Ook de mensen zijn hier super vriendelijk en altijd bereid je te helpen. Echt Thailand kan er nog wat van leren.

Maargoed laten we bij het begin beginnen. Na een vlucht midden in de nacht kwam ik rond 6 uur in de ochtend aan op de luchthaven in Manilla. Daar moest ik een paar uur wachten op papa die om 11 uur zou landen. Keurig stond ik tegen die tijd te wachten in de hoop hem te zien. Echter bleken we elkaar na menig telefoongesprek nog steeds niet te kunnen vinden. Na hem verteld te hebben dat hij zijn locatie met me moest delen bleek hij 2 km verderop te zitten in een andere terminal haha. Onze reünie vond dus pas plaats in het hotel. Na 2 heerlijke luxe dagen hier doorgebracht te hebben ( voor mij was het extreem luxe aangezien ik dorms gewend ben) reisden we door naar Donsol.

In Donsol 2 dingen gedaan die al jaren op mijn verlanglijstje stonden: zwemmen met walvishaaien en manta roggen. Zo enorm gaaf! Kan de filmpjes keer op keer bekijken en dan nog ben ik er ondersteboven van. Verder hebben we een ondergrondse rivier bezocht, een vuurvliegjestour gedaan en wat uurtjes bij het zwembad moeten doorbrengen want ja de bruinings competitie tussen mij en papa is nog steeds going strong. (Inmiddels ben ik qua percentage bruiner moehaha dat houdt in dat papa bruiner is op zijn armen, gezicht en schouders maar ik de rest yehessss. Oohja en ik heb nog +/- 9 maanden te gaan #onverslaanbaar)

Vanuit Donsol zijn we vervolgens doorgereisd naar Palawan. We bleven een nachtje slapen in de hoofdstad Puerto Princessa en zijn de volgende ochtend doorgegaan naar El Nido. Hier hebben we 2 hele mooie (erg tourstische) tours gedaan door lagoons, witte stranden en mooie snorkelplekjes. Verder nog 2 dagen een scooter gehuurd en lekker rondgetourd en een watervalletje bezocht. Verder hebben we eigenlijk vooral erg veel liggen bakken op het strand waardoor we inmiddels een aardig bruin (ietwat rood) kleurtje opgebouwd hebben.

Inmiddels zitten we dus ons laatste nachtje weer in het luxe hotel en morgen vliegt vaders retour NL en ik door naar Indonesië. Mijn laatste land in Azië alweer voor ik down under ga. Man time flies!

Inmiddels zijn jullie dus weer op de hoogte gebracht! Foto's volgen zo meteen, die moet ik nog even overzetten op mijn telefoon.

Dus tot snel weer! Liefs van mij en papa vanuit de Filipijnen :)

Reacties

Reacties

Unicorn

Het is alsof ik je hoor praten!!! Zo fijn liefje!
Wat heerlijk.

Annuska

Wat heerlijk, zo even met je vader alleen.
Heel veel plezier!

Annemarijke

Heerlijk! Alleen, de tijd gaat te snel! X

Trees

Zo leuk om zo met je mee te reizen en te lezen hoe goed je het hebt!
Blijf lekker genieten. xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!