shinook.reismee.nl

Indonesië part 1

Zo het is weer tijd voor een update. Ben een beetje laks aan het worden merk ik. Sorry! Ook sorry alvast voor het langere verhaal. Succes ermee;)

Na de Filipijnen was het namelijk tijd voor Indonesië. Na een klein traantje gelaten te hebben met het afscheid van papa vertrok ik die dag met het vliegtuig naar Jakarta.

In Jakarta ben ik een aantal dagen geweest. Ik zou daar vriendinnetje meeten met wie ik min of meer samen reis gedurende de tijd in Indonesië. In Jakarta ben ik een dagje de stad in geweest. Omdat Indonesië vroeger een kolonie was van NL zijn sommige gebouwen etc nog in Nederlandse stijl. Leuk om te zien en voelt toch weer een beetje als thuis. Verder hebben we botanische tuinen bekeken. De volgende stop reisden we per trein naar Yogakarta.

In Yogakarta hebben we wat bezienswaardigheden bekeken. Zo gingen we op de eerste dag naar het huis van de sultan en werden we meegenomen naar een traditionele poppenmaker. Dit was erg gaaf want het bleek dat elk detail van zo'n pop een betekenis heeft. De man die alles uitlegde over de poppen was verder hoog sensitief en kon redelijk correct vertelen wat voor type persoon ik was. Erg grappig. Vooral dat sommige dingen erg goed klopte. Hij koos ook een pop voor me uit toen ik vroeg welke past nu dan bij mij? Die heb ik uiteindelijk gekocht want tja souvenirs moeten af en toe ook gekocht worden.

De volgende dag hadden we een tempeldag. We mochten heerlijk om half 3 op om richting een vieuwpoint te gaan voor de sunrise. Daarna gingen we naar Borobodur. Een mooi tempelcomplex met beelden in de vorm van een soort kerkbellen. Onze chauffeur had ons gewaarschuwd dat er veel studenten rondliepen die met je op de foto willen. Wij dachten na dat zal wel meevallen. Damn dat hadden we fout gedacht haha. Ik ben serieus nog nooit zo vaak in me leven op de foto gevraagd. Echt ik had op een moment gewoon serieus zere kaken van het constant glimlachen en er stonden, zonder grappen, hele wachtrijen om met ons op de foto te gaan! Ik heb die hele tempel amper gezien. Het koste al moeite om één foto van onzelf te maken op de tempel zonder lastig gevallen te worden haha. Maar wel een enorm coole ervaring.

Na deze tempel gingen we naar de volgende tempel: Prambanan. We sproken af dat we niet meer op de foto wilden. 1. Omdat we dit keer gewoon de tempel wouden bekijken en 2. Omdat we het op een moment toch wel zat waren haha. Het werd nog wel een paar keer gevraagd maar toen we nee zeiden hadden we er geen last van. Al werden er natuurlijk nog wel stiekem foto's gemaakt natuurlijk als je langs liep. Want ja een blanke is natuurlijk een bezienswaardigheid op zich.

Na deze tempels gingen we de volgende dag met de bus opweg naar Bromo. We gingen deze vulkaan bekijken en dat was echt enorm mooi. Een prachtig zwart maanachtig landschap en enorme rookwolken die uit de vulkaan kwamen inclusief bijhorend gebulder van de vulkaan. Oohja vergeten te zeggen: ja het was een actieve vulkaan en ja ik leef nog dus no worries. We konden hier ook paardrijden en natuurlijk greep ik deze kans om even in volle galop over de kale vlakte heen te sjezen. Heerlijk!

Na Bromo reisden we door richting Mount Ijen onze 2de vulkaan. Ook deze was actief maar produceerde zwavel. Dit werd ook gewonnen hier en hoe die mannetjes het voor elkaar kregen met die zware manden meerdere keren per dag omhoog en omlaag te lopen is mij een raadsel. Maargoed we mochten lekker opstaan om 24 uur in de nacht omdat we het blauwe vuur gingen bekijken. Dit is een natuurfenomeen dat maar op 2 plekken in de wereld voorkomt en komt door de zwavel. Na een flinke klim konden we het goed zien al was het wel even afzien door de rook die enorm op je longen en ogen irriteerde ondanks de gasmaskers die we droegen. Wel was het enorm gaaf om te doen omdat je letterlijk door de krater van een vulkaan wandelt. In de ochtend hadden we dan ook een spectaculair uitzicht over de krater inclusief het kratermeer dat in de vulkaan aanwezig was.

Na de vulkaantrip werden we in de haven afgezet.Hier pakten we de boot naar Bali. onze eerste stop was Lovina Beach. Hier hebben we de Git Git watervallen bekeken, een viewpoint gezien en de tempel pura ulnun danau bratan. Ook zijn we naar een school voor gehandicapte kinderen geweest. Alles was in de oranje sferen vanwege Koningsdag, erg grappig. Iets minder grappig was dat mijn camera daar zijn laatste adem uitblies... Nu hopen dat ik hem in Australië kan laten maken want hier lukt dat dus niet..

Na Lovina gingen we naar Jatiluwih. Hier waren de mooiste rijstvelden van Bali te vinden. En dat was inderdaad het geval! We bleven hier maar een dagje en zaten in een lekker resortje met uitzicht over de rijstvelden en zwembad. Heel naar dus.

Na de rijstvelden gingen we de drukte opzoeken in Kuta! Iedereen had ons gewaarschuwd van zo snel mogelijk weg daar maar ik vond het een hele chille stad. Leuke winkeltjes en eindelijk weer is een goeie nachtclub! Whoopwhoop! Daar hebben we ons 2 nachten erg vermaakt thanks to het gratis drinken van 21 tot 23 uur. Jullie kunnen zelf wel raden hoe ik telkens de club uitkwam. Thank god bestaat maps.me anders was ik nooit thuisgekomen denk ik hahaha.

Verder hebben we in Kuta de Pura Tanah Lot tempel gezien. Helaas viel dat letterlijk in het water want we kregen een flinke bui op ons dak. Weerhield mij er echter niet van om als een klein kind door de regen te dansen op me blote voeten. Freedom!! Ook hebben we 2 dagen surfles gehad. Blijkt serieus moeilijker dan je denkt maar ik kan inmiddels aardig op de surfplank blijven staan en als je dan de golf goed pakt is het echt heel vet. Natuurlijk ging ik ook een aantal keer goed onderuit waardoor je onder water even alle oriëntatie kwijt bent en je merkt dat zo'n golf dan best wel wat kracht heeft.

Ons laatste dagje in Kuta hebben we doorgebracht in Seyminak. Dit dorp ligt naast Kuta en is een surfer walhalla. We hebben hier lekker gewinkeld, rondgelopen en natuurlijk de betere surfers aanschouwd op het strand. Even een lekker bijkom dagje dus na het non-stop drukke reisschema.

Morgen reizen we met zijn drieën richting Ubud. Oohja vergeten te zeggen we zijn inmiddels met zijn drieën. Nadine en Gerben zijn inmiddels al 1,5 week mijn vaste Nederlandse reisbuddys.

Zo dan zijn jullie nu wel weer op de hoogte van mijn hele zware, saaie leventje hier haha. See you laterrrrr! Xx

Reacties

Reacties

Doortje

Lekker bezig Nookie! :-) kusjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!