shinook.reismee.nl

Last part Asia + kleine bonus

Na 4,5 maand door Azië gereisd te hebben waar ik de mooiste dingen gezien heb en de gaafste dingen gedaan zit het erop. Tijd voor een nieuwe stap. Tijd voor een nieuw avontuur. Tijd to go Down Under! Bij deze het laatste stukje Azië. Na Kuta reisden we met zijn drieën door richting Ubud. Het plaatsje waar iedereen vol lof over is. Het was inderdaad een heel chill stadje. Dat hebben we daar dan ook het meeste gedaan:  gechilled. We hebben het monkey forest bezocht, de budhatobudha winkel (waar ik natuurlijk weer veel te veel gekocht heb), Balinese dansuitvoeringen bekeken, een kookcursus gehad en een koffieproeverij bezocht waar we de famous Lumak koffie geprobeerd hebben. De koffie die letterlijk gemaakt wordt van dierenpoep. Altijd lekker. Na een aantal dagen bijkomen in Ubud besloten we dat we nog lang niet genoeg gechilled hadden dus gingen we door naar Gili Trawangan. Een klein eilandje vlakbij Lombok waar geen scooters rijden en auto's maar alles te voet, te fiets of met paard en wagen gaat. Heerlijk! Eindelijk niet dat stomme scooter getoeter meer! Helaas waren de paard en wagen in het bezit van toeters en stond er een moskee in het midden van het eiland die om half 5 het hele eiland wakker maakte. Maargoed dat terzijde. Nadine en ik wilden in eerste instantie 2 dagen blijven en dan doorreizen naar Gili Meno. Maar Gili T was zo chill dat ik er uiteindelijk 6 nachten gebleven ben haha. Daarnaast heb ik ook Lombok en Flores geskipt. Ik merkte dat ik niet meer zo veel zin had in al die keren snel snel doorreizen. En je moet wat bewarwn he voor de volgende trip. 6 heerlijke dagen gehad dus met liggen aan het zwembad, lekker eten, veel zon en veel te veel feestjes. Wat een leven. Naast het feit dat ik 6 dagen niet veel uitgevoerd heb hebben we wel veel gewandeld, gefietst en een snorkeltour gedaan waar we zeeschildpadden gezien hebben. 6 weliswaar. Onwijs mooie beesten! Één zwom zelfs recht op me af om vlak naast me 2 keer adem te halen waarna hij weer naar beneden dook. Wat baalde ik toen dat me camera stuk was.. hopelijk kan ik snel een nieuwe kopen in Kuta nog. (Inmiddels ben ik weer herenigd met me beste maatje (versie 2.0 dan.. versie 1.0 was hier niet meer te redden helaas. R.I.P maatje!)) Vanacht vlieg ik dus naar Cairns mijn eerste stop in Australië. Dan gaat het echte leven weer beginnen aangezien ik op zoek moet naar een baan. Lets see how that goes haha. * Bonus* Inmiddels ben ik dus aankomen in Cairns en wou jullie mijn eerste indrukken niet laten missen dus bij deze: - Hey ze hebben hier ook palmbomen! - Waar zijn die kangaroos? - Wat is het hier schoon! En de wegen zijn goed - Dit is pure luxe hier joh!! - Snert ben ik nu al verliefd op Aus? - Kan ik nu weer water uit de kraan drinken? en me wc papier in de wc gooien! Heaven!! - Omg wat een massive supermarkt! Waar moet ik in godsnaam alles vinden? (Ongeveer uur over boodschappen gedaan)  - Wat een keuze:D!! Paar min later: jezus wat een keus bedoel heb gewoon humus nodig. Waarom heb je daar 20 soorten van? - Hee de chocola is niet over datum hier! Yehesss Score!! - Er zijn hier dus gewoon verkeersregels en stoplichten (met spacegeluid) en geen gevaarlijke gekken op de weg. - Note to self: steek niet zomaar de straat meer over - Waar zijn alle scooters heen inclusief getoeter. Het is hier zo stil.. Ooh wacht ze zijn vervangen door vogels haha - Is het raar dat ik het raar vind niet meer intens aangestaard te worden? Of zouden ze mij nu raar vinden hier omdat ik net het intens terugstaren aangeleerd heb... Tot zover wat van mijn eerste gedachten/indrukken van hier. Vandaag wat dingen uitzoeken wat hier te doen etc. Ik spreek jullie in ieder geval snel weer en hou jullie natuurlijk op de hoogte! Liefs xx

Reacties

Reacties

Mam

Er staat geen link op facebook en ik heb ook geen mailtje in mijn mailbox gekregen.

XXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!