shinook.reismee.nl

Australië : traveling down the East Coast, part 1

Oke het is waarschijnlijk weer tijd voor een update. Ik merk dat ik er echt steeds lakser in wordt haha sorry guys. Maar ik voel me goed. Ik merk ook dat ik na 1.5 week al verliefd op Aus ben. En ik heb nog maar zo weinig gezien. Haha dit gaat niet goedkomen. Maargoed we beginnen bij het begin.

Een week in Cairns doorgebracht. Ik zat in Asylum hostel en dat was echt top. Goedkoop en echt het was alsof iedereen elkaar al jaren kende en echt een big family was. Super chill. Euhm wat heb ik allemaal gedaan... oohja de eerste 2 dagen heb ik de stad in me eentje verkent en met 2 andere Nederlandse meiden die in hetzelfde hostel zaten. Super nais. Ik wou graag richting Cape Tribulation en zag op gumtree dat iemand nog plaatsen in de auto vrij had. Dus ik reageren en er was nog plaats. Top! Volgende ochtend ging ik dus op stap met 5 totaal vreemden. Het bleek erg goed te klikken met 2 girls from the US dus daar ben ik nu mee op roadtrip door de East Coast. We hebben samen een dag Cape Tribulation gedaan. Een regenwoud. Super mooie omgeving en stranden en we zagen zelfs de beroemde Cassowarries die erg zeldzaam zijn om te zien. Bij ons liepen ze gewoon aan de zijkant van de weg. Hoe awesome is dat!

We spraken 2 dagen later weer af om de watervallen te doen met ze 3. De dag ertussen heb ik met een vriend die een motor had een stuk getoured. Mega vet. Hij had echt zo'n race motor haha. Hij wist van een plek midden in de jungle waar een strand was aan een rivier en daar zijn we heengereden. Super random. En voor degene die het willen weten: nee er is niks gebeurd en het was puur vriendschappelijk. Dus dat. Euhm wat else..

Oohja de watervaltrip. We hadden weer een auto gehuurd en zijn gaan touren. Dit keer mocht ik rijden. Aan de verkeerde kant van de weg.. Na 5 maanden niet in een auto gereden te hebben haha. Maar ik was het gelukkig nog niet verleerd en had al snel de smaak van het links rijden te pakken en dat kon ook niet anders want de natuur was zo enorm mooi. Uren rijdend door groen heuvelachtig landschap waarbij je soms gewoon niet weet waar je moet kijken. Echt fantastisch! We hebben enkele watervallen gezien waaronder Josephine falls. Dit was een natuurlijke glijbaan dus die hebben we ff uitgetest. Natuurlijk ging ik wel weer een paar keer onderuit omdat het spekglad was maargoed blauwe plekken zijn mooie herinneringen toch? Verder zijn we naar Mia Mia gegaan. Dit is de beroemde waterval waar alle meiden de hairflip nadoen uit de reclame. Er staat foto van op instagram als goed is. Het was slecht weer maar dat hield ons niet tegen om extra gek te doen. Dus hoppa bh topje uit, broekje tussen de billetjes en poseren maar. En ik moet zeggen de foto's zagen er erg tof uit haha. Altijd leuk gek doen. Met de meiden heb ik een onwijs goede klik. We zijn allemaal lekker gek en het matcht gewoon.

We besloten dus ook om samen het great barrier reef te gaan ontdekken. En ik moet zeggen het viel me een beetje tegen. Veel koraal was beschadigd. Wel heb ik een haai gezien dat was dan wel weer tof. En evengoed waren het 2 mooie duiken. Ben gewoon verwend in de Filipijnen haha.

Verder hebben we nog 2 avonden gestapt wat erg grappig was omdat Brinkley een avond zo dronken was dat ze al slutdroppend de hele zaal doorging. Ik had het eigenlijk moeten filmen want ik had het niet meer van het lachen.

Na een week in Cairns besloten we om samen door te reizen. We begonnen bij Magnetic Island. Een super mooi, klein eilandje bij Townsville. Mooie stranden, vieuwpoints en zelfs koalas kunnen bewonderen. We hebben hier 2 nachtjes geslapen en zijn nu onderweg naar Aairlee beach and the whitesundays. Waar ik alleen maar goede verhalen over hoor dus lets see!

Airlie beach was een erg chill plaatsje waar we wat geshopt hebben, gerelaxd bij de lagoon en natuurlijk gefeest haha. Mag niet ontbreken natuurlijk.

Verder hebben we een whitedundays trip gedaan. Beeld je even in dat je door wit zijdezacht zand loopt en het water zo helder is dat je de pijlstaartroggen letterlijk vanaf een vieuwpoint kan zien en de zon schijnt en de lucht is strak blauw... heb je het beeld?

Mooi! Welkom op de whitesundays! ;) echt super relaxte boottrip gehad en de whitesundays zijn tot nu toe het mooiste wat ik gezien heb in Australië denk ik. Al is alles hier mooi. Foto's volgen binnenkort. Inmiddels zitten we in de bus naar onze volgende stop: Fraser Island!

Ook Fraser was een topervaring. 3 dagen en 2 nachten met een 4WD over een eiland touren en kamperen. Nouja kamperen werd voor mij slapen in een auto voor 2 nachten haha. Stuk warmer, rustiger en comfortabeler. Zelf ook gereden. Echt cool om te doen helemaal omdat je continu aan het hobbelen bent over de zandwegen. 3 mooie meren bezocht waarvan er een kraakhelder was zodat je meters onder water kon zien en de ander bloedrood was waardoor het leek alsof je in een meer van rode wijn aan het zwemmen was. Verder een aangespoelde boot bezocht, een creek en een vieuwpoint waar we letterlijk de dolfijnen, walvissen en haaien konden zien zwemmen onder ons. Ook kon je vliegtuigritjes maken over het eiland dus dat heb ik samen met Brinkely en een ander meisje gedaan. Ook een toffe ervaring weer! We hadden een leuke groep en in de avonden ging er dan ook flink wat Goon doorheen. Wat eindigde dat iedereen gezellig brak was de volgende dag.

Inmiddels hebben we afscheid genomen van de groep en zijn Brinkely en ik vanmorgen in Noosa aangekomen. Emily, Steve en Brent komen later aan op de dag. En dan is het clubje weer compleet. Morgen gaan we weer op Kampeertrip/kanotrip. Ik ben benieuwd! Tot snel:) xx

Oohja ik moet nog even een bedankje uitbrengen aan mijn geliefde slippers. Die ik helaas vergeten ben op Fraser Island en iemand anders ze vervolgens gestolen heeft ( ik hoop dat ze snel stuk gaan voor de dief! Karma!!) Maargoed slippers bedankt voor de 5 maanden me overal naartoe brengen, me door regen en zon laten wandelen, me dronken thuisbrengen, het tallloze keren vies worden en weer gewassen worden, de talloze operaties die jullie moesten ondergaan omdat ik geen afscheid van jullie kon nemen en zo veel meer! Bedankt! Jullie waren top. R.I.P xx

Reacties

Reacties

miranda verduin limburg

Hoi shinook!
Als ik zo lees wat je al Down Under hebt beleefd, snap ik dat je verliefd bent op het land.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!