shinook.reismee.nl

Cloncurry, life in the outback

Hey allemaal!

Inmiddels zit ik alweer 3 weken in the outback. Jullie hebben door de foto's etc al een en ander gezien wat ik hier doe maar toch een update vanuit Cloncurry.

Nadat iedereen behalve ik over was gebleven in Byron bay moest ik gaan bedenken wat ik nu is met mijn leven ging doen. Toen er een facebook bericht kwam met de vraag voor een backpacker en aangezien ik niets te verliezen had stuurde ik een berichtje en ik mocht komen! Het was dan wel niet voor mijn 2d year visa maar wel een once in a lifetime kans. Dus hoppaa bussen geboekt en we gingen op weg. Meer dan 30 uur duurde de reis maar hey dan heb je ook wat! Want ik kwam aan in een prachtig outback landschap en most important : de zon scheen! Yes! Die had ik gemist. Mijn lijf is niet meer gewend aan kou haha.

Ik begon de week wat rustig met inwerken, de familie leren kennen etc. De jongens werken week op week af dus de ene week is het druk en de andere week rustig rondom het huis. Mijn familie wonen samen met hun ouders op hetzelfde terrein. Wel in 2 huizen. Ze hebben een grondoppervlak van 4000 voetbalvelden groot. Echt enorm dus!

Verder was ik natuurlijk jarig dus er werd super lief een taart voor me gebakken en gezongen. Heel raar om zo ver weg van huis alleen je verjaardag te vieren. Maar door alle bday wishes voelde ik me toch weer beetje thuis dus dat was fijn. Dus tnx allemaal!:)

De familie is verder echt super! De kindjes zijn lief en ik heb het mega naar mijn zin. In de tweede week mocht ik mee met de boys helpen met het farmwork. Oftewel koeien drijven!! Wauw wat een ervaring en eentje die ik van mijn bucketlist af kon schrijven.

Verder heb ik mee geholpen met het onthoornen, castreren, brandmerken etc van kalfjes. Niet dat ik dat zelf gedaan heb hoor haha. Ik had de taak oorclips aangeven. Maar ik mocht wel 2 keer brandmerken. De eerste keer dat ik het onthoornen zag schrok ik een beetje omdat er nogal wat bloed bij vrijkomt, soms wel een klein fonteintje en de kalfjes zijn soms nog maar erg klein. Thank god ben ik verpleegkundige en redelijk wat gewend haha.

Ook was de dierenarts er twee dagen om te testen of de koeien zwanger waren en hoelang. Ik mocht mee helpen met het draften. Oftewel de koeien sorteren. De koeien die getest moesten werden gingen in een yard, de kalfjes in de andere en de jonge koeien die gescheiden moesten worden van hun moeder weer in een andere. Bij het zwangerschaptesten mocht ik zelf ook voelen. Sta je dan heel leuk met een handschoen tot je schouder met je arm in een koe haar kont. Maar het was wel heel bijzonder om dan z'n klein wezentje te kunnen voelen.

Genoeg ervaringen dus en vooral van het paardrijden kan ik geen genoeg krijgen. Miss toch iets wat ik weer moet gaan oppakken als ik thuis ben.

Verder ben ik hier gewoon aan het werk en doe ik van alles.Van schilderen tot ramen lappen, koken, en alles OCD netjes re-organiseren. Oftewel deze backpacker is straks van alle markten thuis. Nooit mis dacht ik zo.

Plan was om hier 4 weken te blijven maar ik mag langer blijven! Whoopwhoop. in ieder geval tot 11 augustus wat inhoud dat ik nog de plaatselijke rodeo, horseracing en koeiendrijf festival kan meemaken. Mega gaaf dus. Ben erg benieuwd. Altijd al een rodeo willen zien. Dit weekend is het koeien drijven dus ben benieuwd hoe dat is.

Dus dat is het wel zo ongeveer. Voorlopig zit ik hier nog en dan moet ik maar is gaan bekijken wat mijn volgende stap gaat worden. De tijd zal het leren!

Xx vanuit de middle of nowwhere

ENGLISH VERSION BELOW

Hey everybody!

For now I am already 3 weeks living in the outback so time for an update.

After the longest busride ever I arrived in Cloncurry and its absolutely beautiful out here. I am living with a family that owns a property of 4000 hectares big. So its huge! The family is absolutely amazing and the kids are sweet. And the surroundings? The surroundings are gorgeous. The weather is sunny almost every day so life is good out here!

I am working here and am doing different jobs. From aupair work, doing the household and helping out with the farmwork. What I love the most! I helped with the mustering of the cows what means I could drive a horse for a whole day chasing cows! Talking about dreams coming true!

I saw how little calves are getting castrated, de horned, and branded. I even was allowed to brand two calves myself! First time I saw the dehorning I was a little shocked though because there is quite a lot of blood coming with it. Thank god I am a nurse and used to that kind of things but a fountain of blood coming out of a baby cows head was definitely a new thing for me.

I was also able to help with the drafting of the cows. In other words sort them out. Also we had a vet coming over 2 days to pregtasting the cows. I was even able to pregtest myself. So there I was with a glove that end up at my shoulder in a cows butt. Definitely a rare experience haha. But it was really special to feel such a small life inside an animal.

So plenty of new experiences! And definitely some dreams that are coming true. The first plan was to stay here for 4 weeks but I can stay longer now were I am really happy with! It means that I stay here till the 11th of August and after that we will see what comes on my path next.

So that was the update. In English again, special for Brinks again. And from now on I will continue to write them also in English. Whoehoee no google translate anymore for you guys! You can do it instead with my shitty grammar. How is that for a change haha

Speak to you all soon! Hugs and kisses from the outback

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!