shinook.reismee.nl

Update from the Outback

Hee iedereen!

-------- English version below--------

Daar zijn we weer met een update. Ik ben nog steeds in Cloncurry oftewel the outback en geniet nog steeds. In eerste instantie was deze baan voor 4 weken maar nu mag ik mijn 3 maanden regional work voor mijn second year hier doen, wat betekend dat ik nog een jaar in Australië kan blijven mocht ik dat willen. Betekend dat ik dus tot eind september hier zou blijven maar vandaag werd me gevraagd of ik eventueel ook tot november wil blijven en mag ik zelfs na NZ hier weer terugkomen. Mega vet dus! En zeker iets om over na te denken.

Maargoed dat is dat. Ik ben dus gewoon aan het werk hier en letterlijk een allrounder. Inmiddels ben ik expert schilder, kinderverzorgster, (ja ik begin zelfs de verschillende manieren van huilen te herkennen dus ik weet precies wanneer de baby moe is of honger heeft. Erg handig haha) OCD schoonmaker, tuinier en uitstekende healthy cheff. Ja we eten inmiddels min of meer suikervrij en wonder boven wonder gaat dat me goed af haha.

What else... oohja naast werk waren er ook meerdere evenementen op de agenda. Dus ja ik heb naast mijn werk ook nog wel een beetje een leven hier haha. Zo was er de Stockmans Challange. Erg cool! Hier zag ik mijn eerste rodeo! En dit waren nog maar kleine stieren. Ook was er het zogenaamde camp drafting. Hier ging het om om zo snel mogelijk een klein kalf een bepaalde route door pionnen te laten rennen terwijl je op een paard zat. Mijn bazen waarschuwde me al dat het wat saai was en na een paar rondes had ik het idd wel gezien haha. In de avond zijn we toen weer terug gegaan voor de rodeo en om drankjes te doen. Erg gezellig en erg veel rumcola haha. Het eindigde dus dat ik en Millie, een aupair van de zus van mijn baas stonden te dansen tussen alle cowboys and cowgirls daar.

Quamby rodeo was the next event. Hiervoor gingen we kamperen want de rodeo was 45 min from town letterlijk in de middle of nowwhere. Het enige wat er was was een arena en heel veel mensen die speciaal kwamen voor de todwo en kampeerden. Dit betekende dat we in een Swag (aka een matras dat je oprolt in canvas gingen slapen. Eigenlijk dus een heel bed met kussen en deken en al. Best luxe.) Rodeo was erg vet! Er was stierrodeo, paardrodeo, voor de kleintjes schaaprodeo, ezel rodeo voor de meiden wat nog het meest grappige was want het was een wedstrijd. Ze moesten rennen naar een tafel, onderweg een sombrero en cape opzetten/omdoen dan een shot nemen, bonen eten en dan terugrennen over het hek klimmen, op de ezel springen die vervolgens werd losgelaten en proberen zo lang mogelijk te blijven zitten. Hilarisch! Ik ontmoette daar een groep van 14 backpackers. Whoehoee social life! Erg vet dagje. Helaas niet mijn swag kunnen testen want omdat ik erg blij was met mijn nieuwe social life vrienden besloot ik met hun mee terug te gaan naar Cloncurry en het stappen nog even voort te zetten haha. Sometimes you just have to continue the party!

Merry Muster was on next. Dit was in Cloncurry zelf en duurde enkele dagen met verschillende dingen op de planning. Ikzelf heb een stukje van de rodeo gezien, stierworstelen, lasso werpen waarbij de kalven gevangen werden in teams or solo, stierrodeo en horserodeo. Erg vet wederom!

Vervolgens ben ik met Ruth and the kids een weekje naar Townsville gegaan. Wat mooi uitkwam omdat ik het overgeslagen had toen ik de East Coast deed. We sliepen bij haar zus en het weekend heb ik doorgebracht in een hostel om wat meer een leven te hebben zoals Ruth letterlijk zei haha. Ik heb de beste bazen ever.

Hele vette dingen gedaan in Townsville waaronder een duik naar de SS Yongala. Een scheepswrak dat in 1908 gezonken is en waarbij alle 122 passagiers omkwamen. Het werd pas omstreeks WO2 gevonden. Natuurlijk had ik dit keer geen zeeziek tabletten ingenomen. Normaal doe ik dit wel uit voorzorg. Deze fout werd me dan ook betaald gezet want ik heb letterlijk mijn maag zowat uitgespuugd. Maargoed toen er dus niks meer in mijn maag zat en de vissen gevoerd waren kon het duiken beginnen. Thank god heb je geen last van zeeziekte onder water. Het scheepswrak was onwijs mooi en voor een wrak erg goed intact! Je kon de verschillende ruimtes zien en zelfs toiletten en een badkuip. Daarnaast enorm veel sealife. Vissen, groot en klein, baracudas, blacktip shark, bullrays, seasnake, 2 schildpadden en meer het kwam allemaal voorbij! We hebben zelfs Bultrug walvissen vrij dichtbij vanaf de boot kunnen bewonderen. Geweldig mooi! Echt een van mijn mooiste duiken tot nu toe.

Ook hebben we het billabong sanctuary bezocht! (Ik denk dat ik meer enthiousiast was dan the kids haha) en kreeg ik eindelijk mijn kangaroo selfie! Whoopwhoop. Verder ben ik nu verliefd op wallabies die zelfs nog schattiger zijn dan kangaroos. Ik wacht nog steeds met smart op een baby joey though. (Aka baby kangaroo)

Verder heb ik in Townsville wat geshopt, want hier zijn nou niet echt leuke kledingwinkels haha en in het weekend zat ik in een hostel voor wat meer social life. Dus er werd gestapt en gezellige dingen gedaan.

Inmiddels zijn we weer lekker thuis en is het gewone leven weer begonnen. Vandaag mocht ik de koeien drijven op een quad. Iets wat ik nog niet eerder gedaan had en ik moet zeggen een quad is toch wat meer comfortabel, sneller en gehoorzamer haha. Maar ik geef nog steeds de voorkeur aan een paard hoor, no worries! Dus dat waren wel de meest belangrijke update verhalen weer! Uiteraard hou ik jullie op de hoogte dus zoals ze hier zeggen: see ya, cheers mate!

---------- English version -----------

Hey everybody!

Update time! I am still living in Cloncurry or in other words the outback! And yes still love it out here. In first place the plan was to stay here for 4 weeks but by now I can do my regional work here for my second year visa! Which is absolutely awesome! So the plan was to stay until the end of september but that already changed to the middle of November or in other words until I go to New Zealand. And even after 6 weeks New Zealand I am welcome back here! So thats absolutely something to think about.

So yeah thats that. Beside that I am just working. I am becoming an expert in painting, childcare, OCD cleaning, gardening, cooking and more! Beside work ofcourse there were a few events on the agenda. So was the first one the Stockmans challange. This was all about campdrafting. Or in other words guide a kalf a certain route on a horse. My bosses already warned me that it was a bit boring and after 3 rounds I already agreed with them haha. But in the evening there was a rodeo. It was my first one and even it were just small bulls it was pretty cool to see! And there was rum-coke what made the evening a lot more fun as Millie (an other aupair from my boss his sister) and me were dancing around!

Quamby rodeo was the next event. This rodeo was a little bit more special because it was a 45 min drive from town in the middle of nowwhere and we decided to camp for the night in a swag. In other words a complete bed in canvas that you can roll up. This rodeo was awesome! They had everything: bullriding, horsebucking, stir wrestling, sheeprodeo for the little ones and a donkey rodeo for the girls which was one of the funny things I have ever seen. The goal was to run to a table with a sombrero, take a tequila shot, eat beans and run back to climb over the fence on your donkey. They were than released and you needed to stay on as long as possible. I laughed my ass of haha. I also met a group of 14 other backpackers there. Yes! Hello social life! And because I was so happy that I found some other people from my age I decided to continue the party with them and missed out the night sleeping in a swag. But sometimes you just need to continue the party,)

Than there was the merry muster festival. This was a couple of days with different events. I saw a little bit of rodeo, catching cows with an row solo and in teams and stir wrestling where they just jump of their horses to catch the cow. Pretty cool stuff once again!

We also spend a week in Townsville. Which was great because I skipped it when I was traveling down the East Coast. First thing I did was a shipwreck dive. Ofcourse I got seasick but after there was nothing left inside me to puke I felt fine again haha.The dive was one of the best ever. Countless fish big and small, 2 seaturtles, a big school of baracudas, a blacktip shark, a seasnake, giant bullrays and more. We even saw humback whales pretty up close from the boat! The ship itself was pretty cool because for a wreck it was still quite intact. You could still see the different rooms, toilets and a bathtub.

Also we visited the Billabong sactuary (I think I was more ecxited to go there than the kids) and I finally got my kangaroo selfie! Yehess!

The weekend I spend in a hostel because my boss literally said: yeah you should book a hostel for the weekend, get a little bit more of a life haha. I seriously have the best bosses ever! I had some nice roomies and there were some nice parties. So good weekend:)

And now we are back home and the normal life started again. I will keep you guys posted about my next adventures;)

Cheers!

Reacties

Reacties

Je allerliefste tante Suz

Je leven is echt een feestje! Blijf maar lekker genieten!
Lieve groet en big hug van ons! Xx

Door

Door

Lekker bezig Nookie!

Trees

Lieve Shinook wat een leuk en super actief leven maak jij er van! Goed bezig en lekker zo doorgaan. xx Trees

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!