shinook.reismee.nl

From the outback to the city!

Hee luitjes!

---------- English version below-----------

Tijd voor een nieuw blogje. ik moet van mijn moeder want zij wil me blog inpikken voor Nieuw Zeeland. Natuurlijk onder scherpe supervisie van mij want anders wordt het niks haha

Laten we beginnen met de hoogtepunten van de laatste weken outback.

Musteren Berno en Erap

Naast Wijnberg heeft mijn familie nog 2 stukken land op ongeveer 2 uur rijden. Hier gingen we dus heen. Heel anders qua natuur. Onwijs open en vlak met hier en daar wel een boompje. Ik vond het wel erg mooi. De voorbereidingen werden getroffen en toen was het hop op een quad koeien drijven. Ik had een wat uitgebreider takenpakket deze keer wat erg tof was. Zo mocht ik ze wat meer drijven en bij de kalfjes mocht ik brandmerken. Dat is overigens serieus moeilijker dan het lijkt. Verder waren er erg veel vliegen die me krankjorum maakten. Maar uiteindelijk alles klaar en reden we naar erap waar we overnachten. Hier was een kleine bungalow in the middle of nowwhere. De douche was letterlijk een zak boven je hoofd waar je met een pan water in moest gooien en dan druppelde het. Duurde dus even voordat ik klaar was maar man wat is een douche dan, hoe klein ook, lekker als je je vies voelt van het zweet, stof, bloed etc. Oohja zweet omdat het vandaag 40 graden was =absurd en bloed omdat Robert bij zijn berekening op de quad mij een beetje vergat en het kalf vol op me inliep terwijl het net onthoornd was. Resultaat was dus dat ik aan de rechterkant onder het bloed zat. Mooi geintje mee kunnen uithalen. Sorry guys haha

Ook was het in de avond tijd om te slapen in een swag! Letterlijk dus onder de sterren in de buitenlucht! Zo gaaf en zo veel sterren. En het is zo stil buiten. Op geluid van krekels en koeien hoor je niks. Hoe cool is dit. Vraag je om een outback experience krijg je er een haha. Enorm gaaf. Ondanks dat het nachtje kort was waren de miljoenen sterren het meer dan waard.

There's a fire!!

we hadden soort van rustdag. Dus in de ochtend geholpen verschillende bouwmaterialen naar de dump gebracht met de truck en loader. Daarna lunch en een film. Helaas werd die bruut verstoord doordat Chriss in een keer binnenkwam en riep dat er een vuur was! Wij stonden met seconden buiten en het was al flink verspreid. Waarschijnlijk begonnen in de loader. Die is nu dus helaas onbruikbaar... Iedereen ging blussen behalve ik want Mary werd op dezelfde tijd wakker dus ik zorgde voor haar. Na enige tijd was het vuur weer onder controle. Helaas besloot het na een paar uur weer aan te gaan dus dit x mocht ik wel brandweer spelen. Met emmers water heen en weer. Rook in me ogen en zere longen en wat verschroeid beenhaar maar al het vuur was uit na enige tijd. Flink stuk verbrand.. Daar zijn we dus min of meer hele dag mee bezig geweest.. toen ik naar bed wou gaan zag ik nog steeds dingen flikkeren dus ik ben met Robert nog wat dingen gaan blussen. Het waait op het moment flink en we wouden niet midden in de nacht wakker worden. Alles netjes geblust en het vuur is niet meer aangegaan.

Killer

We gingen een koe slachten en ik mocht mee helpen. We gingen dus met de toyota naar de yards op zoek naar de gekozen koe die we al snel vonden. Robert schoot het met een schot neer. Geholpen met het uitbenen. Ook stukje vers rauw vlees gegeten wat niet eens zo slecht smaakte. En het hart vastgehouden. Ik vond het allemaal even interessant. Nadat al het vlees was verzameld gingen we retour want Ruth had een afscheidsdiner georganiseerd voor mij. Eerst de koe uitladen en dat vond ik en de rest van de meiden maar wat 'fascinating'! En voor het eerst had ik een woord dat echt australisch uit mijn mond klonk whoehoee. Eindelijk krijg ik de aussie slang door haha. #trots Amanda, Mills en Sall kwamen speciaal over. We aten dus ribbones, vers van de koe die ik zelf afgebroken had en hadden pavlova toe! Nomnom

De laatste week

De laatste week ging te snel voorbij. Nog een paar projecten gedaan rondom het huis, met de meiden een afscheidsdinner en feestje gedaan en toen was daar al de laatste dag. Ik vertrok om 6 uur in de ochtend en Damien bracht me naar Mount Isa. In de vroege ochtend dus afscheid genomen van Ruth, Sid en Chris. Van Robert had ik al een week eerder afscheid genomen en van Mary ook de avond ervoor. Wel een klein traantje natuurlijk. Gelukkig kom ik nog terug! En toen zaten we een paar uur later in het vliegtuig onderweg naar Sydney!

The big city: welkom in Sydney

Na een dag reizen arriveerden we in Sydney en toen was het wachten op Marlous! Whoehoee zin in!! We sliepen de eerste nacht bij een couchsurfhost. Nu bleek dat een beetje een vaag figuur te zijn dus we hadden al snel de plannen veranderd want we gingen daar niet langer blijven. Volgende dag zijn we dus doorgegaan naar de blue mountains met de trein. Hier de three sisters bekeken en wat rondgelopen. Echt een enorm mooi groot gebied. We besloten de volgende dag een bustour te doen om nog wat meer te zien.

Op de terugweg naar het hostel kwamen we een andere Nederlander tegen, Jordy. Hee das gezellig! We liepen met ze 3 terug en spraken af voor de volgende dag.

Volgende dag dus tourbus. We deden in de ochtend een cliff walk van een uur die erg gaaf was en vervolgens gingen we naar scenic world. Hier kon je 3 ritjes maken. 2 met een kabelbaan en 1 met een treintje. We dachten; das leuk. Ooh what were we wrong. Zo. Veel. Tjappies... inclusief selfiesticks. Abnormaal. Marlous en ik wisten niet hoe gauw we die drie ritjes moesten doen om er zo snel mogelijk weer vandaan te komen. Retour Sydney dus.

Gelukkig hadden we nog een hostel gevonden want alles zat vol. In de avond hebben we met totaal 8 man afgesproken. Marlous had een vriend die weer zijn vriendin en een andere jongen meenam die hij had ontmoet. Annika was ook in Sydney dus die nam op haar beurt weer een vriendin mee. En Jordy die we de dag ervoor hadden ontmoet sloot ook aan. Altijd gezellie! Gestapt in Darling Harbour met ze 4 want de vrienden van Lous haakte af en Jordy kwam de club niet binnen. Dus het werd een Girlsnight.

Volgende ochtend wouden lous en ik de stad ontdekken want het was onze laatste dag samen. Jordy joinde ook in want hij had zijn vlucht gemist naar Cairns en ontpopte zich dus tot groepsleider haha. Met ze 3tjes dus operahuis en harbourbridge bekeken. Daarna door naar Bondi beach want iedereen was wat brakjes van de avond ervoor. Lekker gechilled dus op het strand en in de avond samen gegeten met Annika erbij.

In de avond ook van iedereen weer afscheid genomen want iedereen ging een andere kant op de volgende dag. Ikzelf ging op naar Auckland, Nieuw Zeeland voor een reunie met moeders.

Whoopwhoop nieuw avontuur, lets do this;) xxx

--------- English version ---------

Hey folks!

Time for a new blog. I have too because my mom wants to use my blog for New Zealand. Of course under close supervision.

Let's start with the highlights of the last few weeks outback.

Musteren Berno and Erap

Besides Wijnberg my family still has two other properties. It was a 2 hour drive to get there and it was quite different in nature. All open space with some trees.

The preparations were made and then we hopped on a quad chasing the cows. This time I was also allowed to brand some calves myself. What is harder than it looks. There were a lot of flies which made me insane. But eventually everything was done and we drove to ERAP where we stayed the night. Here was a small bungalow in the middle of nowwhere. The shower was literally a bag that you had to fill with water so it dripped out. It took a while before I was ready but a shower, even when it's small, is so good when you're dirty from the sweat, dust, blood, etc. Sweat because it was 40 degrees = crazy and blood because a fresh dehorned calf run into me. Result was that I was covered in blood.

The night we slept in a swag! So Literally under the stars in the open air! So cool and so many stars. And so quiet outside. Only the sound of crickets and cows. How cool is that! Despite the night was short the millions of stars were more than worth it.

There's a fire !!

We had kind of a day off. So in the morning I helped bring different materials to the dump with the truck and loader. Then lunch and a movie. Unfortunately, this got disrupted by Chriss when she came in and shouted that there was a fire! We stood outside within seconds and it was already spreading fast. Probably started in the loader. Which is now unusable ... After some time the fire was under control. Unfortunately, it decided to start again after a few hours so I was allowed to play fireman. With buckets of water back and forth. Some smoke in my eyes and sore lungs later the fire was out again.

Killer

We went slaughter a cow and I was able to help. So we went with the Toyota to the yards in search of the selected cow which we quickly found. Robert shot it down with one shot. I helped with collecting the meat and also got a piece of fresh raw meat, and it didn't even tasted bad. And I held the heart. I found it all very interesting. After all the meat was collected, we went back around because Ruth had a farewell dinner organized for me. First unload the cow and I, and the rest of the girls where 'fascinating'! And for the first time I had a word out of my mouth sounded australian! whoehoee! Finally I am getting the aussie slang haha. #proud. Amanda, Mills and sall came especially around. So we ate ribbones, fresh from the cow that I had broken myself and had pavlova as dessert. Delicious!

The last week

The Last week went by too quickly. Done a few projects around the house, the girls made a farewell dinner and party and then there was the last day. I left at 6 o'clock in the morning and Damien took me to Mount Isa. In the early morning I said goodbye to Ruth, Chris and Sid. I already said goodbye to Robert a week earlier andthe night before to mary. However, there were some tears. Luckily I return! And just like that, a few hours later we were on the plane to Sydney!

The big city: Welcome to Sydney

After a day of traveling I arrived on Sydney and then had to wait for Marlous! Whoehoe!! We slept the first night with a couchsurfing host. Now it appeared that he was a little weird so we quickly changed plans want we didn't want to stay longer there. So the next day we went to the blue mountains by train. Here we saw the three sisters and walked around. We decided the next day to do a bus tour to see some more.

On the way back to the hostel we met another Dutch guy; Jordy. We walked with the three of us back and agreed to meet up the next day.

So next day tour. We did a cliff walk in the morning which took an hour and then we headed to scenic world. Here you could make three trips. 2 with a cable car and one with a small train. We thought: That's fun. Ooh what were we wrong. So. Many. Asians... including selfiesticks. Marlous and I did not know how soon we had to make the three trips to get outta there. So we returned to the city.

Luckily we found a hostel because everything was full. In the evening we agreed to meet up with a few people. Marlous had a friend who again took his girlfriend and another guy he met. Annika was in Sydney so she came and took also a friend and Jordy, who we had met the day before, joined. We went out in Darling Harbour with the four of us. Because Marlous her friends dropped out and Jordy couldn't get in the club. So it was a girls night.

Next morning Lous and I wanted to discover the city as it was our last day together. Jordy joined also because he had missed his flight to Cairns haha. With the 3 of us we went to the opera house and harbor bridge. Then to Bondi beach because everyone was what hangovered from the night before. So we chilled on the beach and ate together in the evening. Annika joined in as well.

In the evening we said goodbye to eachother because everyone went in a different direction the next day. I myself went to Auckland, New Zealand for a reunion with my mom.

Whoopwhoop new adventure, lets do this;) xxx

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!