shinook.reismee.nl

Back to the country I fell in love with..

G'day mates!

----- English version below --------

Inmiddels zijn we alweer een ruim in het land waar ik inmiddels zwaar verliefd op geworden ben: Australië! Tijd voor een update van mijn avonturen dus weer dacht ik zo.

2 january namen we afscheid van moeders en vlogen we richting Sydney. Ik vond een hostel in Bondi dus daar hebben we 3 nachten geslapen. In Sydney ben ik vooral alleen geweest en heb ik de tijd doorgebracht met de stad verkennen, bondi verkennen en het leukste van alles: reunietjes!

Zo heb ik met Sjoerd en Johan gemeet (Geeske's vader en broer en mijn halfbroer haha) heerlijk op het terass gehangen met ze drieën bij darling harbour. Bijgekletst en in de avond gegeten bij een koreaans bbq restaurant. Topdagje dus! Ook met Millie gemeet. Super leuk! Samen geluncht en door de stad gedwaalt met haar en haar mams.

Omdat ik niet echt vriendjes had was ik maar wat blij dat ik op een moment werd meegevraagd door me kamergenoot om te stappen! 3 boys uit Melbourne en een stel. Dus een gezellig clubje! Ik had mijn verblijf helaas niet verlengd want had voor de andere 2 nachten een ander hostel geboekt. Beetje jammer want had ik eindelijk vriendjes, ging ik weer weg haha. Maargoed ik meet ze weer in Melbourne dus dat scheelt.

Verder moest ik in Sydney uitzoeken wat ik met de rest van me leven ging doen. Oftewel de maand januari moest ingevuld worden want het enige plan dat ik had was dat ik de 26ste in Melbourne wou zijn voor Australia day en omdat ik de 27ste terugvlieg naar Townsville naar Ruth en Robert.

Er werd dus een bericht op fb geplaatst voor travelmates en binnen 2 dagen hadden we een partycrew! Dus mag ik jullie voorstellen aan: Shay ( een Isralier), Tiffany en Sven ( NL). Nadat we met ze 3 gemeet hadden bleek iedereen wel met elkaar overweg te kunnen en na een globaal plan besloten we zaterdag de 8ste te vertrekken voor een roadtrip van 2 weken! Idee is om van Sydney naar Melbourne te reizen met meerdere stops onderweg en ook Adelaide, kangaroo island en de great ocean road mee te pakken. Helemaal top dus!

Zo gezegd zo gedaan vertrokken we de 8ste. Onze eerste stop was Canberra. We sliepen de eerste nacht bij een vriendin van Tiffany in de midle of nowwhere op 40 min rijden van Canberra. Ze paste op het huis van haar baas en dat was dus een klein huis met 2 honden, 8 paarden en prachtige uitzichten op het heuvelachtige landschap. Ik was dus helemaal in me element!

De volgende ochtend reden we door naar Canberra zelf. Dit vonden we allemaal een wat saaie stad maar we hebben nog wel een war memorial bezocht, het parlementsgebouw en de Nederlandse ambassade.

De volgende dag zijn we doorgereden naar een national park. Onwijs gaaf park met ziek veel wildlife. We hebben alles gezien: kangaroos, walabies, koalas, skinks (soort hagedis), meedere vogelsoorten zoals Brogas en kaketoes en zelfs vogelbekdieren! Hoe vet is dat!?

Na het national park zijn we naar Jindabyne gereden waar we een camping aan een meer gevonden hadden. Mooi plekje en goede camping! Hier hebben we 2 dagen gestaan en een hike gedaan van 18 km naar de hoogste berg van Australië: de Kosciuszko. 2228 metertjes hoog. Omdat we al begonnen op 1800 zoveel m was het een easy track. Desondanks dat kwam ik wel met 2 blaren terug. Maja kleinigheidje hou je.

Na Jindabyne zijn we richting de kust gaan rijden. Onderweg stopte Shay plotseling want wat bleek!? Er liep een Echidna over de weg! Een native animal hier dat familie is van de egel en dus stekels heeft en een lang neusje. Dit was nog een baby maar wel een enorm gaaf beestje! Moeilijk vast te leggen haha dat wel maar wel heel cool! Na het beestje dus op de foto vastgelegd te hebben gingen we door.

Na paar uur en een informatie centrum later kwamen we aan bij ons privéstrand. Super cool! En het kleine kind in mij nam al snel bezit van me want er werd het strand opgerend, neergeplofd in het zand en even later werd er naar de zee gerend om door en over de golven te springen totdat ik dus op een moment zeik en zeiknat was haha. Heerlijk!

Na de zee zijn we doorgereden naar een meer en vervolgens besloten we naar Tiffany haar familie te gaan. Die hadden een huisje op 2 uur rijden in de middle of nowwhere waar we gratis konden slapen. Aangezien we geen ander plan hadden bleek dit een goede optie. En dat was het zeker weten! Het was zo gaaf dat we in plaats van een nacht, 2 nachten bleven!

Het huisje was een verbouwde caravan in the middle of nowwhere. Omringd door groene bergen/bos en met uizicht op een rivier. Hoe vet is dat! Ik realiseerde me dat ik zo'n zieke mazzelaar ben af en toe. Wie maakt dit nou mee? Het was ook zo gaaf met Tiff haar familie. Alsof we elkaar al jaren kende, heel bijzonder! 2 heerlijke dagen gehad met kampvuur, zwemmen/douchen in de rivier en heel veel gezelligheid.

Na 2 heerlijke dagen bijkomen vertrokken we op vrijdag de 13de (omg) richting Melbourne waar we het weekend gaan doorbrengen! Benieuwd wat dat ons gaat brengen! We hebben er in ieder geval zin in! En dan vooral in de feestjes haha! Inhalen moet! Dus daarover later meer;)

Kusjes van dit zieke mazzelaartje!

----- English version ---------

G'day mates!

Meanwhile we are already more than a week in the country where I am now seriously falling in love with: Australia! Time for an update of my adventures.

2 january we said goodbye to mom and we flew to Sydney. I found a hostel in Bondi so I booked for 3 nights. In Sydney I was mostly on ny own and I spend my time with exploring the city, explore bondi and best of all: little reunions!

So I met up with Sjoerd and Johan (Geeske's father and brother, and my half-brother haha) we spend a few nice hours catching up at Darling Harbour. In the evening we dined at a korean bbq restaurant. Also I had a reunion with Millie. Awesome! Together, we had lunch and wandered through town with her and her mom.

Because I didn't make a lot of friends yet I was glad that one of my roommates asked me to join in partying. Three boys from Melbourne and a couple. I didn't extended my stay which was unfortunately because I finally found some friends and then I went to another hostel. Anyway, we can have a reunion in Melbourne again.

Furthermore, I had to figure out in Sydney I was going to do with the rest of my life. In other words this last month before I'm going bsck to the outbsck for 3 months. The only plan I had was that I wanted to be in Melbourne the 26th for Australia day and because I fly to Townsville the 27th to Ruth and Robert.

So I placed a message on fb for travel mates and within two days we had a party crew! So may I introduce you to: Shay (a Isralier), Tiffany and Sven (NL). After we met up together we made a global plan. We decided to leave Saturday the 8th for a road trip off two weeks! The idea is to travel from Sydney to Melbourne with several stops along the way and than continue to Adelaide, Kangaroo Island and the great ocean road. Great!!

So said so done and we left the 8th. Our first stop was Canberra. We slept the first night by a friend of Tiffany in the midle or nowwhere. About a 40 minutes drive from Canberra. She looked after the house of her boss, and that was a small house with two dogs, eight horses and beautiful views of the hilly landscape. I was totally in my element!

The next morning we drove to Canberra itself. We all felt it was a bit off a dull city but we still visited a war memorial, the Parliament building and the Dutch embassy.

The next day we drove to a national park. Really cool park with lots of wildlife. We saw kangaroos, walabies, koalas, skinks (lizard species), birds such as Brogas and cockatoos and even platypus! How cool is that !?

After the National Park we drove to Jindabyne where we found a campsite at a lake. Nice spot and good camping! Here we stayed 2 days and did a hike of 18 km to the highest mountain in Australia: the Kosciuszko. 2228 meters high. Since we started at 1800 meters it was an easy track. Nevertheless, I did come back with two blisters. But you can't have everything haha.

After Jindabyne we started driving towards the coast. Along the way Shay stopped suddenly because what turned out !? An Echidna ran across the road! A native animal here that is family from the Hedgehog and has spines and a long nose. This was still a baby but what an awesome creature! Hard to capture on photo though haha but very cool! After we captured the cutie on camera we moved on.

After several hours and an information center later we arrived at our private beach. Nice! And the little child in me soon took a hold of me because I was running towards the beach, falling down on the warm sand. I laid down a few minutes, got back on my feet again and ran towards the sea to start jumping over the waves like a complete idiot until I was completely soaked haha. After the sea we drove to a lake and then we decided to go to Tiffany's family. They had a cottage which was a 2-hour ride away in the middle of nowwhere where we could sleep for free. Since we had no other plan this seemed a good option. And that was it for sure! It was so cool that we stayed instead of one night, two nights!

The cottage was a converted caravan in the middle of nowwhere. Surrounded by green mountains / forest and with views on the river. How sick is that! I realized once again that I'm a really lucky girl. It was so nice with Tiff her family. As if we knew each other for years, very special! 2 wonderful days we had with campfire, bathing / showering in the river and lots of fun.

After two wonderful days we left on Friday the 13th (OMG) to Melbourne where we will spend the weekend! Wondering what that will bring us! We are looking forward to it! Especially the parties haha! So more on that later;)

Kisses from this lucky girl! X

Reacties

Reacties

Sandra

Wat ben jij al een tijd aan het genieten, wie had dat gedacht? Superleuke om elke keer je verhalen te lezen, dus dacht ik reageer maar een keertje. Kom je ooit nog terug hahaha, ben zo nieuwschierig om je te zien, is alweer ruim een jaartje terug. Ga nog lekker je gevoel achterna en wie weet tot ooit, XXX San

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!